Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Egy hihetetlen gyógyulás története

2012.01.25. 12:42 Loname

avagy Lenke újra a régi...

Pedig másfél hónappal ezelőtt egy fillért sem adtam volna érte. Meséltem, hogy a magatehetetlen tyúkot a többiek csőre elől/alól mentettem ki, és vittem be a konyhába... Nem tudott lábra állni, kuporgott, kókadozott, iszonyú rosszul nézett ki. Naponta többször odatettem eléje a edényeket, hogy enni és inni tudjon - biztató dolog volt, hogy elfogadta.

Tyúk a konyhában 006.jpg

Néhány nap múlva már föl-fölállt, igaz, csak egy lábra, mint a gólya. Még akkor se lehetett tudni, hogy mi lesz vele, hiszen semmit nem mozgott. Fontos lett volna, hogy önállóan tudjon helyet változtatni. Egy reggel észrevettem, hogy nem ott vannak a "tojatok", ahol Lenke ácsorog... nagyon megörültem. Gyönyörű, napos idő volt akkoriban. Naponta többször kivittem az udvarra, ahol több helyen zöldellt még a fű. Jól számítottam, mert ha bicegve is, de helyet változtatott: hívta őt egy arasszal távolabb lévő fűszál, aztán egy másik is.
Két-három nap, és megpróbált kapirgálni. A kezdeti suta mozdulatok egyre konkrétabbak lettek. Ha szépen sütött a nap, már ott mertem hagyni kis időre, én pedig visszamentem a konyhába - általában ilyenkor takarítottam ki a betegszobát konyha sarkát, ahol Lenke lábadozott.
Boldogan vettem észre, hogy Lenke keres, sőt, utánam biceg: megjelent a konyhaajtóban a maga kérdő mondataival. Tényleg: halkan kárált, a végén mindig fölvitte a hangsúlyt, mint aki kérdez: hol vagy? merre vagy? miért hagytál egyedül?

Tyúkocska 043.jpg

Kihasználva, hogy utánambóklászik, gyógytornára fogtam, vagyis elkezdtem járatni: hol itt, hol ott akadt dolgom az udvaron, megvártam, míg utánam jön és megpihen, aztán odébb mentem, és ő jött utánam. Minden nap többet és többet sétáltunk így.
Nemsokára elkezdtem beszoktatni a baromfiudvarba: éjszakára betettem a többiek közé, és reggel, mielőtt teljesen fölébredtek volna a gonoszok, akik bántották, kihoztam. Aztán napközben bevittem a többiek közé - persze szigorúan a felügyeletem alatt. Ha a többiek kaptak valami finomat, akkor Lenkét a közelükben megetettem. Szegény, csak úgy mert enni, hogy rajta állt a lábfejemen... Aztán biztosítottam neki, hogy a közös etetőből tudjon csipegetni, amikor a többiek már jól laktak és szétszéledtek. Mind hosszabb időket töltöttünk a baromfiudvarban... Egy este, amikor a többiek besorjáztak az ólba, az én Lenkém is evett, ivott, és utánuk ballagott. Azt hiszem, akkor lettem biztos abban, hogy rehabilitálni tudom őt. Pedig még jónéhány nap volt hátra addig, míg önállóan ott tudtam hagyni a többivel.

Lenke egészségesen 001.jpg

Mostanra szépen beilleszkedett, ki tudja harcolni magának az ennivalót akkor is, ha nagy a nyüzsgés körülötte. Érdekes volt látni, ahogy távolodott tőlem érzelmileg. Mert hogy előbb csak a lábam előtt/mellett tudott létezni, sőt, nyújtogatta a nyakát, csipkedte a ruhámat, hogy vegyem ölbe, annyira félt a többitől. Most már elhúzódik, ha meg akarom simogatni. Néha még a régi reflexszel elvárja, hogy külön neki adjak valami finom falatot, de ez is egyre ritkább.

Lenke egészségesen 002.jpg

Nem mondom, hogy nem kímélgeti még a lábát - hiszen éppen a képen is látszik... De gyönyörűen kikupálódott, néha már összetévesztem az egyik fiatal tyúkkal - milyen jó, hogy annakidején megjelöltem őt: a jobb bokáján egy diszkrét, laza karkötőt visel.

 

1 komment

Címkék: gyógytorna rehabilitáció lábfájás lenke tyúkbetegség

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr595182711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_188181 2012.02.01. 16:30:07

fő a fokozatosság ;)
süti beállítások módosítása