Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Tengernyi tulipánom lesz

2014.10.29. 19:18 Loname

...na jó: egy ágyásnyi biztosan.

Csak húztam-halasztottam a nyár elején fölszedett hagymák visszaültetését. Ó, jó idő van még, mit kapkodjak? Még a dáliák, a kardvirágok, és a kánák is kint vannak - nem fűlik a fogam mostanában a kerti munkához. Erre: Zsuzsától kaptam egy vödörnyi tulipánhagymát. Na, ez már inspirált. Kimentem szétnézni, és kiválasztottam azt az ágyást, amiben a fokhagyma volt. Mióta fölszedtem a fokhagymát, hozzá se nyúltam az ágyáshoz: kövér gyomnövények tenyésznek benne - jól teleraktam komposzttal az ősszel, amikor a fokhagymagerezdeget elduggattam...

Tulipánágyás 01.jpg

Kapálás-gyomtalanítás után ilyen lett (jó lett volna bedobálni a tyúkjaimnak a sok tyúkhúrt... de már nincsenek):

Tulipánágyás 02.jpg

Kimélyítettem az ültetőládák helyét. (Tudom, nem ez a klasszikus virághagymaültető kosár, de ilyen mennyiségnek ezek a tökéletesek.)

Tulipánágyás 03.jpg

 Hoztam egy talicska rostált komposztot, félig töltöttem a ládákat, és elduggattam 217 darab tulipánhagymát. A kép jobb alsó sarkában látszik a maradék (!)... nem kispályás adakozó a barátnőm.

Tulipánágyás 04.jpg

 Előhoztam tehát hét darab igazi virághagymaültető kosarat, a nagy ládák mellé szépen elhelyeztem őket, és azokat is teleültettem - igaz, minden másodikba jácinthagymákat tettem a változatosság kedvéért.

Tulipánágyás 05.jpg

 Így néz ki betakarva, elgereblyézve - de szép lesz kora tavasszal!

Tulipán ágyás.jpg

 Két hónap múlva már hosszabbodnak a nappalok!

 

 

1 komment

Címkék: tulipánhagyma ültetőkosár virághagyma ültetése

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr576844995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adorján Tímea 2018.09.17. 14:42:22

Szia!
Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompaktabbnak :) Sajnos nincs még végleges hagymásoknak való ágyásom, így nagyon kapóra jönne ez a kivitelezés. Van cikked, vagy képed arról, hogy nézett ki a műalkotás virágzó állapotában?
Előre is köszi!
Timi
süti beállítások módosítása