Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Hófehérkék

2010.05.04. 09:37 Loname

nem csak a mesékben vannak, hanem itt körülöttünk, mindenhol... Összeszedtem egy csokorra valót, még éjszakai pillangó is került bele.

Mi indított el kezemben a fényképezőgéppel? A reggeli tájkép:

Hát akkor tobzódjunk - mondtam, és lefotóztam mindent, ami élt és mozgott. Igenám, de most válogatni kell. Legyen hát a FEHÉR a vezérfonal, amire aztán felfűzzük a gyöngyöket. A fehéreket.

Három kis fácska áll egymás mellett, fehér orgonák. Egész sor volt belőlük, és akadt lila is: öreg, szimpla, és félig elszáradt fehér is. Amit lehetett megfiatalítottam (embereket nem áll módomban, sorbanállást mellőzzük!), dupla lila orgonát a kert más részében nevelek. Még pici.

  feher_orgona.jpg

Ezt a labdarózsát a piacon vettem egy bácsitól. Hitetlenkedve csóváltam a fejem, amikor a kis fáról azt állította, hogy labdarózsa. Én addig csak bokor formában tudtam/láttam, nekem is olyan van. És akkor elhoztam azt a kis fácskát... Íme, mekkora csodaszéppé nőtt-kerekedett, és ilyenkor így tele van virággal. A csodájára járok.

  feher_labdarozsa.jpg

Fehér mézvirág: az egyik kedvenc egynyári virágom. Bármi más mellé-köré érdemes ültetni, földobja a környezetét, kiemeli a színes virágok szépségét. Pedig valójában ő a szép. Rendszeres babusgatás eredményeképpen ilyen szépen bokrosodik: ez ugyanis két kis tövecske virág volt még két héttel ezelőtt.

 feher_mezvirag.jpg

 Azt hittem, hogy nem szeretem a fehér muskátlit - mert nagyon kényes, gyorsan fonnyad, rozsdaszínű lesz a széle... de most találtam ezt a különlegeset. A közepén kis piros cirmok vannak. Meg lesz bocsátva neki a kényeskedés, fonnyadás, rozsdásodás... Ott hátul, igen, kutyák napoznak. A dalmata nagyon is illik a fehér csokorba... Majának pedig a nyakkendője és a zoknijai fehérek, ha nem is tisztán kivehető...

 feher_muskatli.jpg

Ide kerül egy ittfelejtkezett éjjeli pillangó. Hogy mit keres a fehér csokorban? Fehér falon alszik - na!

 ejjeli_pillango.jpg

Valahogyan ide szeretném kötni az Anyák Napjára kapott virágokat. Nem fehérek. De nem baj.

Az unokámtól kéknefelejcset kaptam. Elültettem, körbekerítettem, hogy tudjam, hova szórja el a magjait. A gyerekektől fuksziát kaptam. Átültettem, föllógattam, ámpolnavirág lett belőle. Nagyon szép, köszönöm szépen (fotó nincs, mondom, hogy nem fehér!).

Szólj hozzá!

Címkék: tájkép muskátli orgona pillangó anyáknapja mézvirág labdarózsa

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr35182475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása