Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

A nyári töltöttkáposzta

2015.06.09. 20:17 Loname

babonás szakácsnője...

A káposzta finomra kovászolódott néhány nap alatt. Ma reggel kiszedtem az üvegből, kidobtam belőle a kaprot, leszűrtem a levét (nagyon jóízű lett az is), és nekiálltam összeállítani a nyári töltöttkáposztát.

Elsőnek néhány szalonnakockát pirítottam - csak az íze miatt, és hogy oda ne süljön a káposzta a lábos aljára.

toltottkaposztahoz_baconpiritas.jpg

Azután a káposzta felét elterítettem az edényben, és rátettem a húsgombócokat:

toltottkaposztahoz_husgombocok.jpg

Beborítottam a káposzta másik felével, és feltöltöttem vízzel - éppen hogy csak ellepje:

toltottkaposztahoz_retegezve.jpg

Lassan főtt kb. 2 órán keresztül. Tálalva:

toltottkaposzta_talalva.jpg

És akkor most elmesélem, milyen babonás vagyok. Mindent kipróbáltam már (a blog mottója is ez: "Mindent ki kell próbálni", ugye?) ha jelentkezett egy-egy érdeklődő az ingatlanra.
- Keresztbe tett ujjal vártam az újbóli telefonhívását.
- Megbeszéltük a párommal, hogy babonából nem szólunk senkinek róla.
- Mindenkinek elmondtam.
- stb.
Egyik variáció sem hozott eredményt.
Most jöttem rá, hogy egy valamit nem próbáltam még: mindenkinek elmondom, csak a páromnak nem...
Tehát: mindenki figyeljen: ma délután megcsörrent a telefonom, és egy nő kikérdezett a tanyáról, az erdőről, majd azt ígérte, hogy ha úgy dönt, hogy eljön megnézni, akkor jelentkezik.
Ilyen ígérettel már tele van a padlás, de hátha most, hogy közhírré teszem, ez szerencsét hoz. De maradjon köztünk, a Gazda meg ne tudja!

Szólj hozzá!

Címkék: babonák kovászolt káposzta nyári töltött káposzta szerencsehozó szokások

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr887530098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása