Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Csigabiga gyere ki...

2013.04.19. 14:47 Loname

Október végén bújtak el a csigáim. A télre készülődve beássák magukat a virágföldbe, a csigaház bejáratát egy kemény hártyával zárják le, és várják a tavaszt. Eltelt 6 hónap... türelmetlen lettem.

Ma kivittem a kerti csaphoz a terráriumot, kivettem belőle a két nagy és az egy kisebb csigát, finoman megmostam őket (ez szokott hatni, ha év közben netán belealszanak a nagy semmittevésbe), és kitettem a fűre. Mire a terráriumot kitakarítottam, a fiatal csiga már ki is törte az üvegajtót, és elindult fölfedezni a tavaszi világot.

Csigaébredés 003.jpg

Friss virágföldet szórtam a terráriumba kb. háromujjnyi vastagon, egyik vége felé fölmagasítva, hogy el tudjon bújni benne, ha akar):

Csigaébredés 004.jpg

A legzsengébb salátapalántát hoztam neki a kertből, és rátettem - itt még meg van neszülve:

Csigaébredés 005.jpg

A terrárium visszakerült a szobámba az ablakpárkányra. Őcsigasága boldogan falatozni kezdett. Rátettem a tetőt, hátha gondol egyet és fut egy kört. Jól gondoltam... Megnézett mindent, aztán visszavonult a salátájához - gyorsan fölemeltem a tetőt és lefotóztam - most már csak az elégedett csámcsogást hallom...

Csigaébredés 008.jpg

A másik kettő még ott gondolkodik a csap mellett. Időnként rájuk nézek, odatettem egy virágládát, hogy ne tűzze őket a Nap, és várok...

Hopp, most látom, hogy a második is fölébredt! Még nem bújt elő, de az ajtót már kilökte. Jól van.

Még félóra várakozás: kibújt a harmadik is. Kerek a világ.

Csigák ébredtek.jpg

Itt meg egy kis aranyosság: figyelemmel kísérem a rétisas fiókákat. Idétlenek, szőrösek, csúfak - egyszóval gyönyörűek.

Szólj hozzá!

Címkék: rétisas achátcsiga afrikai óriáscsiga

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr215234999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása