Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Főzés, befőzés, előrelátás

2012.09.17. 14:25 Loname

átgondoltan vagy ötletszerűen.

átgondoltan vagy ötletszerűen.

A közeli kisvárosban van egy családi üzemeltetésű élelmiszerbolt, amelynek a hentespultjához érdemes időnként elzarándokolni. Minden héten valamelyik termékük akciós.
(A család egyébként saját sertés- és szárnyastelepet visz, ők vágják, darabolják és dolgozzák fel a húst. Itt minden friss, és háziasan finom.)
Most éppen a csirkemell volt soron, vettem hát 4 nagy darabot. Először szép szeleteket vágtam, a többit kisujjnyira daraboltam.

4 csirkemell

A 9 szelet húst picit kiveregettem, megsóztam, és egy zsírral kikent tepsibe leterítettem. Megszórtam frissen őrölt borssal, rádaraboltam 2 nagy fej vöröshagymát, 6 cikk fokhagymát, 2 zöldpaprikát, és egy marék apró koktélparadicsomot. Aláöntöttem egy kevés vizet, alufóliával lefedtem, és a sütőben puhára pároltam. (Közben ment a kerti szivattyú, már megint elfelejtettem, hogy előbb le kéne állítani, így aztán a villanysütő bekapcsolása leverte a biztosítékot....) Amikor készen lett, 2 szelet húst a finom ízű, párolt zöldségekkel (és 2 evőkanál főtt rizzsel) tálaltam, a többi hússzeletet a fagyasztóba tettem. Valamire feltétnek, vagy egy kis szaftos körettel asztalra téve 4-5 alkalomra is elég lesz...

A hússzeletek

Az apróhúsokat kizsírozott serpenyőbe tettem. (Amikor a forró zsiradékra ér a hús, hirtelen odaragad. Nem kell vakargatni, összetörni - amint a hús egy pici levet enged, elengedi az edény alját.) Rádaraboltam egy tyúkhúsleveskockát, megszórtam borssal, majorannával, még egy babérlevelet is rádobtam. Egy fél csésze vízzel, fedő alatt gyorsan megpuhult. Mire a levét elfőtte, már pirultak is a húsok. Négy adagra osztottam és szintén a fagyasztóba került. Feltétnek, vagy zöldségkörettel, vagy mártásba keverve kifőtt tésztára öntve isteni ebéd.
Vagyis, ha jól számolom: bő hétre megvan a mindennapi húsadag, bármit kitalálhatok hozzá...

A húscsíkok

Zsuzsától kaptam egy nagy szatyor almát. Nem lehetett tenni-venni, tárolni, mert hullott alma volt, romlásnak indult, az ilyen képes napok alatt szemétre rothasztani magát. Gyorsan hámoztam-daraboltam, főni tettem dzsemfix-szel, és mivel nem voltam fölkészülve rá, csak a jó öreg fahéj volt itthon ízesítésnek (rum-aromát képzeltem volna el, durvára tört dióval - majd legközelebb).
Kikerülve a dunsztból:

Almalekvárok

Fölkészül az udvari japánbirs termése (nagy meccs lesz, mert egyelőre kőkemény - és gyanítom, hogy ilyen is marad...), és a kertben csöndben növekedő, liluló padlizsán:

Japánbirstermés

Padlizsántermés

 

2 komment

Címkék: padlizsán csirkemell japánbirs almadzsem

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr685182780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_188181 2012.09.17. 16:11:47

Az ember elfárad, ha csak olvassa is!!! :) Nem akarsz kicsit előkerülni a konyhából? ;)

Ismeretlen_144340 2012.09.18. 09:24:00

[paintressy](#12735705): Most sem vagyok ott, máshol is nyüzsgök...
süti beállítások módosítása