Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Támad a tyúktetű

2012.09.05. 15:47 Loname

avagy: ha harc, hát legyen!

Igaza volt Rózsikának: a dögök a fa ülőrúd kérge alá vették be magukat. Hiába takarítottam ki a farúd tartóját, hiába égettem meg a rúd végeit, hiába permeteztem az ólat, hiába meszeltem, hiába poroztam a tojófészket és a tyúkokat - a vékony héj alól újra és újra visszafertőződött minden.

Tűzre mindennel, újat kell készíteni. Mégpedig olyat, ami egyrészt nem érintkezik a fallal (nincsenek mozdíthatatlan részei), és nincs héj, fakéreg egyik darabján sem.
4 lábacska, 4 rövid merevítő, 4 hosszú merevítő.

Tyúkülőke 003.jpg

A hosszú merevítőkből kettő a tulajdonképpeni ülőrúd lesz, ezért gömbölyű fát kerestem hozzá, és gondosan lehántottam a kérgét.

Tyúkülőke 004.jpg

Először flex-szel, azután dörzspapírral végigmentem a lemeztelenített rudakon, végül a végeken "hónaljakat" készítettem, hogy szépen fölfeküdjenek.

Tyúkülőke 005.jpg

Először 1-1 szöggel ütöttem össze, aztán mindenhol megerősítettem másodikkal is.

Tyúkülőke 007.jpg

Közben előkészítettem az ólat.
A falakról lefeszítettem a régi ülőrudak tartóit (megszenvedtem vele: annakidején alapos munkát végeztem). Kipermeteztem az egész ólat, különös figyelemmel a tartók helyeire. Azután kavartam egy kevés maltert, és eltüntettem a 200-as szögek (!) nyomait. Végül le is meszeltem, hogy egyáltalán ne látszódjon.
(A betonalapon a két héttel ezelőtti vad meszelés nyomai látszanak még. Most finom és nőies voltam: ecsettel dolgoztam.)
A tyúkól az új ülőalkalmatossággal, és az új tojófészkekkel:

Tyúkülőke 008.jpg

Hoppá! Ki kukucskál ott a sarokban? Míg beszaladtam a gépért, Gizi már birtokba is vette az új lakosztályt. Ez jó!!!

Tyúkülőke 009.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: meszelés tojófészek ülőrúd tyúktetű tetűirtás

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr635182774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása