Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Megtanultam (?) palántázni

2014.06.01. 13:03 Loname

avagy a szaporítás művészete

Legnagyobb eredményem a buborékvirág. Két-három éve nevelgetem fehér és kék színben, júliusban nyílik, akkor ilyen:

065 Buborékvirág július elején.JPG

Elég komolytalan, legalábbis mosolyra késztet... Most ekkorák a tövek:

Buborékvirág bokrok.jpg

Ősszel, elvirágzás után magot szedtem róla. Márciusban virágládába szórtam, a virágláda az ablakpárkányra került - mégpedig arra, ami alatt a radiátor van - letakartam nejlonnal, permetezgettem, és ilyen szép palánták nőttek:

Buborékvirágpalánták.jpg

Elég nehéz sérülés nélkül szétszedni és kiültetni a cérnavékony szárú palántákat, de azért csinálom:

Buborékvirágpalánták pikírozva.jpg

Egész sor buborékvirágom lesz őszre. Kíváncsi vagyok, megnőnek-e akkorára a palánták, hogy ősszel kiültethetem a végleges helyükre? Ha nem, akkor egy telet idebent töltenek, majd tavasszal kerülnek ki.
És ha már palánták: ezek a kokárdavirág palánták ősszel olyan gyöngék és jelentéktelenek voltak, hogy két forintot nem adtam volna értük. Azért csak összeszedegettem őket a kert különböző részéről, és sorba ültettem valamennyit. Íme, az idei kokárdavirág-sor:

Kokárdavirág palánták.jpg

Még mindig palánták: kapaszkodnak az uborkapalánták a madzagra! Az oszlopok mellett pedig paradicsom nő. Törpe tőként vettem - ahhoz képest újabb és egyre nagyobb támasztékot kell mellétenni - még jó, hogy ott az oszlop is - és már harmadszor kellett kötözni:

Uborkák paradicsomokkal.jpg

És itt egy kis csecse-becse, amivel megleptem magam-magam:

Kaktuszos béka.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: meglepetés uborkapalánta paradicsompalánta kokárdavirág buborékvirág

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr776246021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása