Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

A megosztó levélzöldség

2014.05.13. 12:48 Loname

Nem, nem a spenót (az is). Ez most a mángold.

Még négy hete sincs, hogy mángold palántákat ültettem a kertbe:

Mángold_1.jpg

Mára ilyen gyönyörűen kifejlődtek:

Mángold 003.jpg

Azt se tudtam, hogy kell "megszedni" - még soha nem volt mángoldom. Rebarbarám már évek óta, és a két növényt mindig együtt emlegetik, pedig - szerintem - csak igen távoli rokonok, még ebből a szempontból is. A rebarbara és a spenót valahogy jobban mutatja, hogyan kell szedni - vagy csak hozzájuk vagyok már szokva, majd meglátjuk, hogy ügyesedem-e a mángolddal kapcsolatban.
A tisztítása: némelyik levél erősebb, nagyobb, a többi zsenge-gyenge. Mosás után megfogtam a leveleket darabonként, óvatosan a markomba fogtam, és lehúztam a zöldet a levélnyélről. Adta magát. Az apróbb leveleket lecsipegettem. Olyan harsogóan zsenge ez a mángold, hogy legszívesebben nyersen ettem volna, mint a salátát. A levélnyelet megkóstoltam: fűízű, szaftos.
A mángoldlevél tisztán 50 dkg-ot nyomott. 

Mángold 005.jpg

Egy nagy lábosban felolvasztottam 5 dkg vajat, rátettem a mángoldlevelet és párolni kezdtem. Beletörtem 3 cikk fokhagymát, és megszórtam 1 teáskanál sóval. Letakartam egy fedővel, és időnként megkevertem. A borsőrlőt is odakészítettem, de csak a habaráskor borsoztam.

Mángold 008.jpg

Amikor úgy ítéltem meg, hogy a mángold megpuhult - alig látszott valami a nagy lábos alján belőle, úgy összeesett - 1 púpos evőkanál lisztet tettem egy csészébe, és részletekben tettem hozzá kb. 4 dl tejet. Csomómentesre kavartam, végül a mángoldra öntöttem. Most már folyamatosan ott álltam mellette - ilyenkor szoktam leégetni az ételt, mert "csak egy pillanatra" ellépek mellőle. Megszórtam őrölt borssal, a legeslegvégén beleütöttem egy egész tojást, és alaposan elkevertem.
Nem mondom, hogy "olyan, mint a spenótfőzelék", mert nem olyan. Éppen olyan, mint a mángoldfőzelék. Jellegzetes zöld ízű, aki szereti az ilyen jellegű ételeket, ezt is imádja, mint a spenótot. (Én...)

Mángold 010.jpg

Elég a sok zöldből, mutatom az idei év első földieper termését:

Első eprek.jpg

Remélem, hogy ha Gergő meglátja, azonnal jön... :)

Szólj hozzá!

Címkék: földieper mángold mángoldfőzelék

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr446159506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása