Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

A puttyogó krumpli

2013.12.15. 19:12 Loname

Franciska receptje (köszönöm!).

Néhány krumplit meghámoztam és apróra daraboltam:

Puttyogó krumpli 001.jpg

Ízesítettem fokhagymával, babérlevéllel, köménnyel, beletettem egy leveskockát, felöntöttem annyi vízzel hogy éppenhogycsak... szóval hogy ne is lepje el:

Puttyogó krumpli 002.jpg

Amíg a krumpli főtt, megtisztítottam és fölszeleteltem néhány vöröshagymát. (Mellette a vágódeszka látszik bekenve vizes szódabikarbónával.)

Puttyogó krumpli 006.jpg

A hagymaszeleteket zsírra tettem. Igen, zsírra. Mégpedig olyan zsírra, amit a kocsonyáról szedtem le - lett is olyan illata-íze, hogy na! Picit megsóztam, és szinte állandóan kevergetve pirítottam, míg szép karamell színe lett.

Puttyogó krumpli 011.jpg

Közben leszűrtem a kefirt:

Puttyogó krumpli 014.jpg

A kiöblített kefirgombát másik edénybe tettem és leöntöttem tejjel. Holnaputánra kész lesz újra egy liternyi selymes kefir:

Puttyogó krumpli 016.jpg

A krumpli puhára főtt. Kicsinyke levével együtt összetörtem - ilyen darabosan szeretem a krumplipürét is, ért is vád már vendégektől, hogy féligkész volt a püré, nem habos...

Puttyogó krumpli 017.jpg

Egy kevés rántást pirítottam, és belekevertem a krumpliba. Állandó keverés mellett visszatettem a tűzre - és tényleg puttyogott! Néhány percig puttyogtattam.

Puttyogó krumpli 018.jpg

Tálalás: a páromnak a puttyogó krumpli harmada egy sült csirkecombbal (és kapott mutatóba egy kevés párolt hagymát is rá). Nekem viszont a többi krumpli a többi hagymával bevonva - le se mertem fotózni, olyan adagra sikerült. Nagyon finom volt!

Puttyogó krumpli 020.jpg

Ebéd után mosogatás: a vágódeszka szépen kivilágosodott és teljesen szagtalan lett.

Szólj hozzá!

Címkék: sült hagyma párolt csirkecomb puttyogó krumpli

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr985693796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása