Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Nem minden jó ötlet valóban az,

2013.03.09. 21:18 Loname

Előfordul, hogy mégsem jó ötlet.

Mióta zsendülni kezdett a fű (január közepe?), állandóan késztetést éreztem, hogy a tyúkjaimat kiengedjem kapirgálni, legelni. A 300 négyzetméteres udvarukat kopaszra amortizálták, pedig szép kis zöld terület volt: az akácfák alatt régebben kövér tyúkhúrtelepek és egyéb fincsiségek nőttek. Mostanra csak a nyár elején kizöldülő tarack maradt - érdekes, ahhoz nem nyúlnak: nyár közepén kaszálni kell, hogy átlássam a terepet. Szegény szárnyasaim olyan szánnivalóan ácsingóznak a kerítés mentén, ahogy zöldül a kert...
Néhány napja késő délutánonként egy kevés időre nyitva hagytam nekik a kapujukat - szigorúan fél órával a szokásos ólba vonulásuk előtt. Így aztán egy kicsit kapirgáltak, aztán besorjáztak és elültek. Tegnap délután még nagyon élénkek voltak, amikor kiengedtem őket. Nem elégedtek meg a kapu körüli területtel, hanem ráromboltak a jácintágyásra és majdnem az egészet összekaparták, mire észrevettem. Szegény kis hagymás növénykéim, bizony megsínylették a tyúkkarmokat...
Ma délelőtt kitaláltam, hogy az erdő felé nyitok nekik a kerítésen egy kijárót. Az erdő szélén még kövérebb a zöld, mint a kertben. A kerítés sarkában van egy "macskakijárónak" nevezett kis lyuk, amit még akkor készíttettünk, amikor szó sem volt tyúkudvarról, csak macskák voltak. Kértem a kerítésépítőket, hogy bizonyos helyeken hagyjanak macskakijáratot (gondolva arra, hogy a macskáink nem lesznek örökké fiatalok, ne kelljen majd az öreg macskáknak fölkapaszkodni az 1,80-as kerítésoszlopra, ha ki akarnak látogatni az erdőbe...). Össze is néztek néhányszor a mesterek, csak éppen nem mutogattak a jelenlétemben... a hátam mögött biztosan. De nem törődtem vele. Aztán amikor tyúkudvar készült, akkor azt a lyukat, ami az ő területükön volt, megszüntettem, vagyis odagördítettem egy nagy követ eléje. Na, most ezt a követ elhúztam a lyuktól - ami persze a legtávolabbi sarokban van - a tyúkok persze követtek engem belül a kerítés mellett, hogy hova megyek, mit csinálok odakint. Amint szabaddá vált a kijáró, már bújt is ki Gizi:

Gizi kibújt.jpg

Sára nyomakodott utána:

Már ketten vannak.jpg

Rozi harmadiknak:

Hárman.jpg

Aranka negyediknek:

Négyen az erdősarokban.jpg

És így tovább, míg az egész csapat (10 tyúk és kakaskájuk) kint nem kaparászott az erdőszélen. Ez a kerítéssarok az öreg erdőre néz, jó kis védett terület, nyugodt voltam. Félóra múlva nézek ki az ablakon, hát látom, hogy a csapat már az új erdő mellett masírozik, jó 50 méterrel távolabb a "védett helytől". Hát ez így nem lesz jó, gondoltam, és már mentem is, hogy visszaterelgessem őket. Értették, hogy miről van szó, szépen ballagtak előttem vissza a kerítés sarka felé - aztán túl a lyukon... Nagyot kerültem eléjük, indultunk visszafelé. Megint elballagtak a lyuk előtt. Én eléjük, vissza, tovább, eléjük, vissza... ezt játszottuk. Akkor bementem, körbe, a tyúkudvarba, és egy kis áztatott kenyeret tettem a kerítéshez közel, azt imádják. No, a kakas meglátta, beugrott a lyukon és elkezdte hívni befelé a háremet. Mindenki értett a szóból... csak Gizi nem. Amúgy is önfejű, mindig külön jár a többitől bent az udvarban is. Ha viszek valami csemegét, oda nem jönne (dehogy ereszkedik le), a kakas hívására se reagál.
Most sem.
Vele még ballagtunk föl és alá egy darabig, mire elfáradt és végre bebújt a lyukon. Akkor visszagördítettem a követ, körbe beballagtam szépen, és megfogadtam, hogy
ezt
mégegyszer
nem.

 

Szólj hozzá!

Címkék: tyúkudvar macskakijáró

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr925182827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása