Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

A "magad uram" nem egy kényszer,

2013.02.27. 17:26 Loname

lehet éppen örömforrás is.

lehet éppen örömforrás is.

Mi mindenre kell figyelni vásárláskor: nem is gondolná az ember.  Egy évvel ezelőtt vettem egy új porszívót. Nagyteljesítményű, tartályos, hurrá. Láttam én a kicsomagolásnál, hogy a gégecső a két végén - ahol a műanyag részekhez csatlakozik - jócskán meg van törve... de azt gondoltam: majd kilógja magát. Hát nem. Hiába igazítottam ki szép kerekre az átmérőjét, a legkisebb mozdulatra megtört, percek alatt összegyűjtötte ott a kutya- és macskaszőrt szöszmöszt, a porszívó csak kínlódott, de nem tudott szívni. Érdeklődtem a kereskedőnél, hogy kaphatok-e külön gégecsövet, porszívó nélkül. Nem méterben gondoltam a gégecsövet, hiszen a fogóval és a csatlakozórésszel gyárilag van összedolgozva, azokkal együtt kéne. Tanakodtunk, de nem biztatott semmi jóval. Így viszont állandó harcban álltam a gégecsővel - a porszívó szinte használhatatlan volt (milyen takarítás az, ahol tízpercenként kotorni kell a gégecsövet (de nem is ez a nagyobb baj - ez csak a méreg - a porszívó élettartama hallhatóan rövidült a szenvedéstől). Több halva született ötletem után egy éjszaka (mikor jönnek az eget rengető gondolatok, na, mikor?) rájöttem a megoldásra. A gégecsövet papírhengerrel* formára igazítottam, aztán locsolócsőbilinccsel** rögzítettem. Megtartja a kerek formát, jobb, mint újkorában - szabadalmaztatnom kellene.

Meggyógyított gégecső

* a papírhenger egyszerű (de nagyszerű) WC-papír guriga hosszában végigvágva, kettő ellentétesen egymás fölé szorítva. A papírhengerek fölösleges részét nem vágtam le, hanem szigetelőszalaggal körberagasztottam - az is tart...

** a megfelelő méretű bilincseket teljesen kitekertem, óvatosan szétnyitottam, körbevettem vele a behengerelt gégecsövet, újra összenyomtam, és visszatekertem (nem volt ilyen egyszerű, alig akarta elkapni a szorítócsavar, néhányszor bele is szaladt a kezembe a csavarhúzó, mire rájöttem, hogy 7-es csavarkulccsal sokkal biztonságosabb)...

Szólj hozzá!

Címkék: porszívó gégecső papírhenger szorítóbilincs tartályos

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr25182826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása