Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Utolsó simítások

2012.11.29. 14:05 Loname

avagy dehogy várom a telet!

avagy dehogy várom a telet!

Szó szerint az utolsó pillanatban ültettük el a kis szilvafácskákat. Azt hiszem, magról keltek valahol, aztán a kerítésen átdobva landoltak anyám kertjében, mialatt ő kórházban volt, néhány nap múlva kerültek csak vízbe, aztán hazaszállítottam őket: 5 kis vesszőcske, állítólag szilvafa lesz belőlük. Úgy legyen. Ennyi hányattatás után már csak élni akarnak?!

Szilvafácska

A madárijesztők mintájára télijesztőket kreáltam a kertben. Itt elöl a jujubafa (fa???) köré pakoltam virágládákat, megtömve a tövét száraz falevéllel, végül a tetejére húztam egy üres tápos-zsákot. Múlt télen jártam már úgy, hogy a gránátalmafa tövét megtömtem száraz falevéllel - de az csak az első esőcskéig maradt száraz, aztán vizes lett és nem szellőzött, penészes trutyi lett az egész, tiszta szerencse, hogy újra kihajtott a kis cserje töve... Hát most ebből okulva megfejelem az egészet egy-egy zsákkal, hátha még többet rontok rajta. :))
Merthogy ott hátul a fügecserjét dunsztoltam be. Fölszaggatott, elszáradt büdösketövekkel raktam körül, a tetejére az elmaradhatatlan (?) zsák került. Így most már olyan rondák, hogy nem bírok odanézni. Jó ég, és egész télen ezt látom a szobám ablakából!

Télijesztők

Rostáltam néhány talicska komposztot, és beborítottam a rózsák, valamint a magnélküli szőlők tövét (és még amit értem persze). A rostálásnál elég sok pajor került elő, bedobtam a tyúkoknak. És ha már ott jártam, gyorsan kitakarítottam a tyúkólat is. Aztán végigástam egy sort a dáliák helyén, megszórtam tyúkkakival, majd még egy sort ástam, a földet az előbbire borítva, azt "nyitva" hagytam, a következő heti kaki odakerül... és így tovább, amíg még ásni lehet (amilyen télelriasztóim vannak, lehet, hogy ez hétről hétre így fog menni - egészen tavaszig).

Ágyáselőkészítés

15 fokot mutat a hőmérő, de picit kimelegedtem és borzongok, fázik a hátam. No, nem hiányozna egy tüdőgyulladás. Mi van? Puhulunk?

Szólj hozzá!

Címkék: fügefa magnélküliszőlő fölcsirkézés jujubafa

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr415182799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása