Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Valaki elmegy, valaki jön,

2012.05.31. 21:04 Loname

ilyen az élet. Szerencsére kiegyenlítődik minden.

Terézke fazékba került. Hosszan keresgéltem egy fotót róla, íme:

Csirkehalál 001.jpg

Az úgy volt... Egy nagy ragadozómadár (rétisas? egerészölyv?) rárepült a baromfiudvarra, és elkapta Terézkét. Szegény tyúk abban a pillanatban meghalt - úgy látszik, ez így van kitalálva, nehogy már élve tépje szét a ragadozómadár. Szerencsére nem volt ideje a marcangolásra, csak a tollait kezdte kitépkedni:

Csirkehalál 002.jpg

Már szaladtam is, zavartam, kiabáltam, mire nagy lustán fölemelkedett a zsákmányáról és elment. Ha mondtam is már, hogy nem tudok állatot ölni, ebben az esetben nem éreztem, hogy én bántanám, sokkal inkább azt, hogy mentem, ami menthető. Fölkaptam a tyúkot, elvágtam a nyakát, már forráztam is le, tisztítottam, daraboltam:

Csirkehalál 003.jpg

Olyan tyúkleves lett belőle: hét nyelven beszélt! Még a grízgaluskához is ő adta a tojást, ugyanis már benne volt a másnapi tojás, meg a harmadnapi, és így tovább, egyre kisebbek, rengeteg pici, gombostűfejnyi - egész évben tojt volna.

Csirkehalál 007.jpg

Terézke lelke tehát égi tyúkhúrmezőre költözött, de hogy rendeződjön az egyenleg, hozzánk költözött Margitka. Ő egy fiatal diófácska, aki ültető gazdasszonyáról kapta a nevét. Árván maradt szegény: Margit is, Árpád is odafönt, az égben festik tovább a remekműveket. Margitkát pedig örökbe fogadtam, a házaspár lányával, Éduával ástuk ki őt a drótkerítés mellől. Míg a helyet előkészítettem neki, megtámogatva szívhatta a vizet a kerti csapnál. Kiásásnál megsérült a gyökere: letisztítottam, amennyire tudtam, és vastagon bekentem sebkezelő viasszal. Aztán nagy gödröt ástam a kertben, megtöltöttem komposzttal és marhatrágyát kevertem hozzá, alaposan beiszapoltam - addig Margitkára Liza mama vigyázott.

Diófácska Margitka 001.jpg

Mindenféle jókívánságot mormolva-mantrázva ültettem el a szép kis fácskát. Fürdik a napfényben... remélem, hogy szép élete lesz...

Diófácska Margitka 005.jpg

 

3 komment

Címkék: diófa tyúkhúsleves rétisas egerészölyv facsemete ragadozómadár

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr715182752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macus 2012.06.01. 08:40:15

Lehet,hogy már napok óta szemlézte a tyúkudvart az éhes ragadozó.Van ízlése,de ti jártatok a legjobban,mert bio tyúkhúslevest ettetek ő meg éhen maradt.Erre mondják: minden rosszban van valami jó is ! Üdv Mari

Ismeretlen_144340 2012.06.01. 12:49:02

[macus](#12363634): Ezzel vigasztalom magam... Ámde: hol van a természet szelekciója, miszerint a csúnyát, az öreget, a beteget, az életképtelent, stb. választják ki a ragadozók? Van egy rossz természetű, ronda tyúkom, van egy kevésbé rossz természetű, de szintén ronda - miért nem a kettő közül választott?

macus 2012.06.03. 06:25:34

Én úgy tudom a ragadozónak nagyon jó szeme van,ezek szerint ízlése is!Sokáig rágódni sem akart,neked nem nem kellett kuktában órákig főzni a husit.Pussz !
süti beállítások módosítása