Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Ma még ájult napsütés

2012.05.10. 15:15 Loname

holnap hidegfront...

holnap hidegfront...

Éppen ideje volt rájönni, hogy melegfront-érzékeny vagyok... illetve front-érzékeny vagyok mindenképpen, mint manapság már mindenki, de amikor hőség jön, akkor mindenem fáj, feszes és görcsöl, amikor hűvösebb idő közeledik, lazulok, múlok, mondhatnám: kivirulok. A legjobban akkor érzem magam, ha 20 fok van, és csöndesen esik az eső... Szóval mindezt jó tudni.

Tegnap délután végre beültettem az udvari virágtartókat. (A fali tartók, és az ámpolna kampói még üresek.) Más években március végén elkezdem az ültetést - idén hidegek voltak, aztán forróság volt, aztán eső... még az is megfordult a fejemben, hogy meg kellene várni a fagyosszentek elvonulását, biztos, ami biztos... de szombat délután meglátogat az egyik legritkábban látott barátnőm és a párja. Ne fogadjam őket virágtalan udvarral!
Muskátliföldet és marhatrágyát már napokkal előbb bekészítettem, fogtam tehát egy nagy fásládát, és elindultam a kertészetbe. A hatalmas üvegcsarnok üresen fogadott. Hopp, irány egy másik! Néhány leamortizált pistike és rozsdás, bugyirózsaszín verbéna volt a választék. Kétségbeesett telefonok a környékre: a legjobb ajánlat szombat délelőttre szólt. Nem mertem az utolsó pillanatra hagyni, és bár nem ebédre, csak egy délutáni süteményre-kávéra várom a vendégeket, azért mégsem szeretnék délelőtt a virágokkal bíbelődni. Tudom, amit tudok...
Nem ragozom: egy rakodás alatt lévő kamionról szedhettem le néhány cserép ezt és azt. Persze szó sem lehetett félfutó muskátliról, sem álló muskátliról, viszont hozzájutottam 4 kis tő angolmuskátlihoz. És néhány szőlővirághoz, és valamilyen fajta szép petúniához, és három futómuskátli is akadt.

Hoztam haza boldogan.

Rostáltam komposztot, kevertem muskátlifölddel és marhatrágyával, kibéleltem a ládákat nejlonnal, szúrtam lyukat a fölösleges víznek, megtöltöttem a ládákat és szerényen elosztottam a beharácsolt szépségeket - majd nőnek, bokrosodnak. Most még a nejlon szegélye is kilátszik a ládák szélén, remélem, nem sokáig.

Egy verbéna

Szőlővirágok

Angolmuskátli

Futómuskátli

Mire mindent elrámoltam magam után, este fél 9 volt... ugye, milyen jó, hogy nem hagytam szombatra?

Szólj hozzá!

Címkék: verbéna virágláda fagyosszentek futómuskátli angolmuskátli

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr775182746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása