Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Fonott árnyékvető

2012.03.29. 20:48 Loname

főpróba fűzfavesszőkkel...

Időnként kosárfonási rohamok törnek rám, olyankor elolvasok róla mindent, ami a kezembe kerül, majd elcsöndesedem azzal a gondolattal, hogy nincs hozzá jó alapanyagom. Ám amikor meghallottam, hogy Juda és Béla fűzfavesszőket vagdosnak ritkításként, csak-csak rámozdultam: kérek, kérek, kérek egy csokornyit!
Persze nem szálltam el, és nem álltam neki kosarat fonni... :)))

Ellenben...

Van három klemátiszom: a "Julka", a "Moonlight", és a "Jerzy". Éppen most Húsvétkor lesz 2 éve, hogy hozzám kerültek, tehát két telet kibírtak - vélhetően most már megmaradnak. A klemátisznak egyetlen dilije van: a tövét nem érheti napfény. Nagyobb darab fenyőkéreggel védtem őket (több-kevesebb sikerrel), de most kipattant az isteni szikra: árnyékvetőt fonok nekik fűzfavesszőből.

Itt éppen Jerzy látszik... khmmm, szóval ő van a képen, ez biztos... megmetszve, ahogyan kell:

Fűzvesszőfonás 007.jpg

Hazahoztam a nyaláb fűzfavesszőt, beletettem a kádba, és engedtem rá annyi vizet, hogy ellepje. Illetve ellepte volna, ha a vesszők nem emelkednek a víz tetejére, de rátettem a szobai létrát, így aztán víz alatt maradtak. Másnap vágtam 6 db kb. 60 cm-es, és 12 db kb. 40 cm-es botot. Egy-egy árnyékvetőhöz 2 hosszabbat használtam (ezek tartják kétoldalt, ezeket szúrom le majd a földbe), közéjük pedig 4 rövidebb ágdarabot illesztettem (ezeket fontam be). Kettővel készen lettem, mire észbe kaptam, hogy fotózni kéne. No, a harmadik így készült:

Fűzvesszőfonás 001.jpg

A botokat egy hatalmas cserépbe süllyesztettem, ami éppen tele volt komposzttal. Választhattam volna valami tömörebb anyagot, ami jobban megfogja a botjaimat, de akkor viszont nem bírtam volna az edényt föltenni az asztalra...

Fűzvesszőfonás 002.jpg

Az első sorok nehezen készülnek, minden nyeklik-nyaklik, de aztán szépen megfeszül a fonás, és csak folytatni kell, fűzni egyik vesszőt a másik után.

Fűzvesszőfonás 004.jpg

Kiemeltem a kész fonást az edényből, levágtam a kilógó szálakat és a közbülső botokat megkurtítottam.

Fűzvesszőfonás 006.jpg

Így került a helyére... szerintem mutatós.

Fűzvesszőfonás 008.jpg

Ültetek fűzfát, lesz sok-sok vesszőm, készítek fonott komposztálót (is)...

Szólj hozzá!

Címkék: fűzfavessző vesszőfonás árnyékvető

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr315182730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása