Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Barnarizskúra

2012.03.10. 08:42 Loname

kezdőknek...

kezdőknek...

Mert hogy lehet 40 napig csak barnarizst enni... Ütős lehet, de jókora fanatizmus kellhet hozzá. No meg "bemelegítés". Talán a profik is így kezdik: 4-5 nap szoktatással. A "Tisztító tanácsok" című cikkben ezek a kifejezések fogtak meg: tehermentesíti a szervezetet, megnöveli a belső tartást, önbizalmat ad, erőt a céljaink eléréséhez és talán majd az életmódváltáshoz is...
Az életmódváltás már folyamatban van, hiszen 2 hónapja igen odafigyelve étkezem: számolva a bevitt kalóriákat. Ennek következtében szép lassan elmaradnak a kalóriadús, ám nem tápláló élelmiszerek (hadd ne kezdjem sorolni). Egyszerűen nem éri meg egy szelet/tábla kalóriabombával elherdálni a rendelkezésemre álló kalóriamennyiséget, aztán éhezni egész nap... mert a kereten - ugye - akkor sem megyünk túl, ha már délelőtt 11 órakor 1800 kalóriánál tartunk. Ez esetben másnap reggelig üres tea... így jártál szívem. Szép lassan olvad le rólam a zsír: hetente fél kiló, ami a 8 hét alatt 4 kg-ot jelet (52 hét alatt 26 kg-ot... de ennyi súlyfeleslegem nincs is. Viszont tudom, hogy a rendelkezésemre áll egy olyan módszer, ami még ebben az esetben is segítene).
A 8 hét alatt kezdett egy kicsit monotonná válni az egész. Ikrek vagyok, megőrülök az egyhangúságtól, tehát kapóra jött ez a kis ötlet, hogy most csináljak valami mást is, valamit másképpen - ami persze nem borít föl semmit. Hát ez lett most a "Tisztító kúra".

Kell hozzá 5 kis befőttesüveg, egy zacskó barnarizs, zöldteafű, 2 evőkanál keserűsó, egy kevés extra szűz olívaolaj, 2 grépfrút, továbbá sárgarépa, cékla, alma, narancs, kivi, egyéb gyümölcsök ízlésünk szerint... és saláta.
Kinéztem egy olyan napot, amikor nem kell sehová menni, már előző nap délutántól csönd és nyugalom vehet körül. Előtte 4 nappal elkezdtem a barnarizst előkészíteni: 3 evőkanál rizst tettem az első üvegbe, eresztettem rá vizet, és félretettem. Másnap a második üveggel készítettem el ugyanígy, az elsőről leöntöttem a vizet. átmostam a rizst, és friss vízzel feltöltöttem. A harmadik napon az első két üvegben lévő rizst mostam át és frissítettem a vizüket, és melléjük tettem a harmadik üvegben az új töltetet. Így a negyedik napon is, amikor ebéd utántól már nem ettem semmi szilárd ételt: zöldteát ittam, vagy vizet, sárgarépalevet, céklalevet... 18 órakor elkevertem 1 evőkanál keserűsót egy csésze vízben, és hősiesen megittam (furcsa a keserű és a sós íz együtt, de leküzdhető). 20 órakor újra egy csésze keserűsós víz... 22 órakor kifacsartam a gréfrútot, 1,5 dl lében elkevertem 1,5 dl extra szűz olívaolajat, és elkortyoltam. Meglepően finom volt.

Másnap reggel tiszta vízben, só nélkül megfőztem az első üvegbe eltett barnarizst, ami már 4 napja ázott (közben frissítettem a többi üveg tartalmát, és elkészítettem az ötödik üveggel is). A főtt barnarizst alaposan megrágva - minden szemet külön-külön - megettem, és mondhatom jól is laktam vele. Ám utána 4 teljes órán keresztül se folyadék, se étel, semmi! Délben már lehetett firssen préselt sárgarépa- és céklalevet inni, nemsokára almalevet készítettem sárgarépával, majd kiviből, narancsből egy kis reszelt gyömbérrel gyümölcssalátát ettem, aztán fejes salátát (összetépkedtem egy fél fej salátát, ráreszeltem sárgarépát, apróra vágott banánnal megbolondítottam, nagyon finom volt). Közben persze sűrűn forráztam a zöldteát, és ittam ízesítés nélkül - ha betartom, hogy kevés teafüvet forrázzak és szigorúan csak 3 percig áztassam, meglepően finom aromájú tea lesz belőle, igazán élvezhető.
Túl voltam tehát az első barnarizses napon, könnyűnek, de erőtlennek éreztem magam. Másnap reggel a második adag rizst főztem meg, egy kis fahéjjal ízesítettem, és komótosan elrágtam. Délben 1 tányér zöldséglevest ettem (aztán 1 óra múlva még egy tányérral), délután almát, salátát, újra levest, gyümölcsöket...
Ma reggel már a harmadik adag rizsnél tartottam: gyömbérporral szórtam meg. Délelőtt persze éhesnek érzem magam, de arra gondolok, hogy csak délig kell kibírnom, akkor viszont vár rám valami finomság - már most tervezem:párolt vegyes zöldséget fogok ebédelni! Délután egy nagy tányér spenótot! Közben folyamatosan iszom a zöldteát, és ha kedvem van hozzá, préselek almát, kivit, sárgarépát, céklát, vagy egyszerűen összedarabolok néhány gyümölcsöt, esetleg megpöttyözöm egy teáskanál mézzel... Ami a lelkierőt illeti: működik. Nem érzek sürgető, dühös éhséget! Örömet okoz, hogy én uralom ezt az egészet.
Délután nekidurálom magam, és - szélcsend van - lemosópermetezek a kertben és az udvaron. Azután sétálok egy nagyot...

Betárazva

Ha kiürül az ötödik üveg is, másnap, az első rizs-utáni reggelim 1 szelet félbarna kenyér lesz, megkenve csicseriborsókrémmel, vajretket eszem hozzá és néhány szem kimagozott, paprikával töltött olívabogyót.

 

Szólj hozzá!

Címkék: fogyókúra diéta tisztítókúra életmódváltás barnarizskúra

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr405182724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása