Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Ünnepi zúzapörkölt

2011.12.29. 21:02 Loname

merthogy nem lehet szünet nélkül diétázni...

merthogy nem lehet szünet nélkül diétázni...

Közel egy éve tartó szénhidrátszegény diétától gyönyörűen beállt a normális testsúlyunk - és a párom vércukorszintje. A normális testsúlyt nem úgy értem persze, hogy a testsúlyindex szerinti, hanem ahhoz képest, amennyi volt előtte... Itt az ünnep, mindenki kétpofára zabál elengedi magát, nem lehet ilyenkor is aszkétának lenni. Főleg, hogy kaptam nagyon szép libazúzát, a páromnak meg a(z egyik) kedvence a zúzapörkölt. Legyen hát az ünnepi ebéd: zúzapörkölt.
Nem tudom, mi van mostanában a fényképezőgépemmel, de állandóan működik a vakuja - mondhatnám: ha kell, ha nem. Lehet, hogy ő úgy ítéli meg: tél van, kevés a napfény (főleg, hogy több mint egy hete nem is láttuk a Napot, állandóan borult az ég...), mert automatikusan kipattan a vaku és villog, ettől viszont mindenki (és minden) sápadt lesz, mint itt ez a tányér libazúza issssssss:

A libazúza

Jól megmostam, aztán megtisztítottam - ami abból áll, hogy a lefegő részeket levágtam, a színhúst pedig apróbbra daraboltam.

Darabolva, tisztítva

A "hulladékot" rögtön odatettem főni, amikor puha lett, szórtam bele két marék rizst. Újraforráskor letakartam, és elzártam alatta a gázt. Mire a zúzapörkölt készen lett, a rizs beszívta a zúzanyesedék levét, és olyan ínycsiklandó rizseshús lett belőle, hogy holnap reggel a kutyák és a macskák összeverekednek majd érte...
Megtisztítottam egy fej hagymát (csak fehér héjú hagyma volt itthon, nem baj), és egy kövér gerezd fokhagymát. Mindkettőt apróra vágtam.

A hagyma

Tettem a lábosba egy evőkanál zsírt (igen, zsírt - már nem trendi olajjal főzni, abban csak sütünk)...

A zsír

...és a hagymát üvegesre futtattam rajta. A fokhagymát az utolsó percben adtam hozzá, hogy éppen csak az illatát kiadja.

Hagymadinsztelés

Rátettem a hagymára a zúzadarabokat, és kevergetve alaposan átpirítottam. Nem szoktam a pirospaprikát a hagymára tenni, mert akkor önteni kell rá egy csöpp vizet, hogy nehogy megégjen/megkeseredjen. Először megpirítgatom a pörkölthúst (bármilyen is), és csak azután sózom, fűszerezem, pirospaprikázom.
Tehát a fűszerezés: só, bors, kakukkfű, oregánó, egy picike piros chilipaprika (erőtlen már mint a fogatlan oroszlán, de az íze jó), végül pirospaprika... és a sótartó fedele alatt már ott is van egy csésze víz: amint összekeverem az egészet, ráöntöm... azután még vagy két csészével...

Pörkölődik

Fedő alatt szép lassan rotyog...

Puhul a pörkölt

Közben indul a nokedli-projekt. Két jércetojás, néhány púpos evőkanál liszt, megsózom a tojásokat és összekeverem - hogy a só kiadja a tojássárga szép színét - aztán beleöntök egy fél csésze vizet, és kikavarom.

Nokedlitészta készül

Nagy, lágy galuskákat akartam, nem apró, gömbölyű nokedlit. Ezért a szokásosnál puhábbra hagyott tésztát kiskanállal szaggattam bele a forrásban lévő, enyhén sózott vízbe. Leszűrtem, és egy mogyorónyi zsírban (igen! én sütöttem zsírszalonnából, a végén tejet csorgatva bele, isteni finom) megforgattam.

Kész a nokedli

Egy merőkanálnyi libazúzapörköltet tettem mellé, no meg egy nagy csipetnyi savanyú káposztát. Készítettem a tányér mellé mindenféle evőeszközt. Gyorsteszt: mit fog a párom használni? Kanalat? Vagy kést-villát? (Nem titok: én pörköltnokedlit kanállal, kézzel hozzá a savanyút, bármi is az...)

Jó étvágyat!

Még mielőtt elkezdtem teríteni, Lenkét (merthogy már neve is van a kis sánta konyhalakónak: LENKE) kivittem az udvarra legelni. Letettem egy füves részre az épület sarkánál. Nyitva hagytam az ajtót, hogy egy kicsit kiszellőzzön a konyha. Megfordulok az asztalnál, és látom, hogy Lenke szépen visszamasírozott utánam a konyhába. Máskor kint várja, hogy érte menjek... Gyógyul! Már gyógyul, határozottan! Annyira örülök!

Lenke

Ami biztos: 2 kg plusz, és egy rövid időn belül rehabilitálható tyúk.

4 komment

Címkék: galuska zúzapörkölt lenke libazúza nokedlikészítés pörköltnokedli sántatyúk

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr175182694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZM 2011.12.29. 22:15:42

Anyukám ezek szerint újra trendi (mindig is csak sütött olajjal), én meg nagyon nem vagyok az: nálunk a gulyásleves is olajjal készül. De: nagyon finom házi disznózsírt vett B. a piacon, lilahagymával (na meg kenyérrel) isteni.

Ismeretlen_144340 2011.12.30. 07:11:55

[ZM](#11844738): Házi disznózsíros kenyér sok-sok lilahagymával... gyógyszer. Próbáld ki: süss ki zsírszalonnát - még friss töpörtyűd is lesz a lilahagyma mellé... Vigyázat, rákapsz! Utána már keresni fogod a mindenféle hájakat is, így lesz időnként kacsazsírod, libazsírod, tyúkzsírod, stb. (Vagy vedd rá B.-t, hogy bíbelődjön vele... bár akkor kimaradsz a misztériumból...)

Rafael Balázs 2012.01.01. 23:06:41

Jaj!!! M. nem eszik szinte semmilyen szárnyast a natúr pulykán kívül, becsapni meg nem akarom, mert megérzi az idegen ízt. Habár egyszer Bulgáriában birkát, helyesebben bárányt etettem vele, egyszer pedig Franciaországban kecskével leptek meg minket a házigazdák; én imádtam, ő hősiesen túl lett rajta. Én mindent imádok, kivéve a galamb, nekem misztikus lény (Noé), s valóban jó lenne egyszer magunknak zsírt kisütni, de egy panelban, ajtó nélküli konyhában, szagelszívó nélkül ez öngyilkosság. Na, majd a nyaralóban... Boldog új évet kívánunk!

Ismeretlen_144340 2012.01.02. 17:35:17

Kora tavasztól késő őszig a nyaralóban töltött, kikapcsolódós, főzős-sütős, boldog évet kívánunk.
süti beállítások módosítása