Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Első levélváltás Rékával

2011.12.04. 20:01 Loname

dobálom a hátasokat!

dobálom a hátasokat!

Jelzett a gépem, hogy keresnek a Messengeren a gyerekek. Nosza, letettem a munkát az alsó sorba, és rájuk kattintottam. A képernyő előtt Réka ült. Elkezdtünk beszélgetni, aztán egyszer csak mondat közben a klaviatúra fölé hajolt, és pötyögött valamit. "Mama, hogy kell elküldeni?" - kérdezte. "Enterrel", feleltem gondolkodás nélkül, de hallottam, hogy az apja már mondja is neki: "Azzal a tört nyilas billentyűvel!" A szemem előtt máris megjelent: apa.

Örültem, dicsértem, naná. Ő fölbátorodott, és máris jött a következő szó: niki. Aztán: gergő. Újabb: mama. Majd: ddi. Küldtem neki egy nyelvnyújtogatós szmájlit, mire leírta é betűvel jól: dédi. Kérte sorban az érdekes hangulatjeleket: minden leírt szó után kapott egyet-egyet. Írtam neki, hogy ügyes vagy. Ekkor jöttem rá, hogy a dupla betűkkel még bajban van... de azért csak kisilabizálta.

A szülők elmesélték, hogy Réka néhány hónapja kérdezgeti a betűket, és az utcán minden feliratot igyekszik elolvasni. Egyszerű kifejezéseket írtam neki, és ő nagyon ügyesen kötötte össze a betűket szavakká - pedig az első osztályban általában ez problémát szokott jelenteni a gyerekeknek. Te jó ég, Réka unatkozni fog az első osztályban, problémák lesznek a magaviseletével! Ő ugyanis még csak nagycsoportos, 2012. szeptemberében kezdi az iskolát.

Eltelt körülbelül fél óra, játszottunk a betűkkel, a jelekkel, és a szavakkal. Réka egyre jobban belelendült. Elmélyülten kereste és bökögette a betűket (természetesen "hallás után" ír, mint aki még nem tanulta, a szóköz is ismeretlen még neki), de mindig boldogan ütötte meg az entert, és bezsebelte a dicséretemet. Egyszer csak megjelent a legaranyosabb mondat, amit nagymama olvashat:

tevagyale gjobmama

Valami humoros hangulatjellel próbáltam elütni a meghatottságomat, mire ezt kaptam: imádlakezelavicejidel

Gyorsan komolyra fordítottam a szót, és küldtem neki egy nyíló rózsát. Mire ő: imádlkmindegyszálrozsát

"Te vagy egy rózsa", mondtam neki, ő pedig leírta: tevagyegyrozsa. Mire összekaptam magam, már jött is a következő vallomás: szeretlekazepernélis jobban Aki tudja, hogy Réka él-hal az eperért, az igazán értékeli ezt a mondatot. Eszébe jutott a kiskutyám, az ő nagy-nagy barátja, és ez volt a következő írás: imádomsárit

Egyszer csak kijelentette, hogy ír nekem egy verset.  Hosszan dolgozott: a nyelve kidugva, keresett, böködött, mormogott, nézte az ujjait, nézte a képernyőt... ámulva figyeltem őt - a háttérből hallottam Gergő előadását a maga baba-nyelvén. Idemásolom a verset, amit Réka írt, és hát... lefordítom, mert utána föl is olvasta nekem. Volt némi eltérés:

szakadahónagycsomokban verébmáfkin a hóban verbelmentaz eszeda ahóessbetemt mikelneked fatetöfatetö deka madetetö (Szakad a hó nagy csomókban, veréb mászkál kint a hóban. Veréb elment az eszed? A hóesés betemet! Mi kell neked? Fatető! Fatető! Deszka madáretető.)

Amint elmondta az óvodában tanult verset, máris írta a következőt: jolmegy a lovaglás (Fél éve jár lovagolni, már osztályos, vagyis futószár nélkül ügethet - ha jól értettem a szavait: olyan gyorsan elmondta a dolog lényegét, mit magyarázzon, hiszen ezt mindenkinek tudnia kell...)

A szobában közben zajlott a családi élet, Réka elkezdte közvetíteni: anya montahogy gergö álmos. Aztán: apa montahogy nemiskicsit

A szülők szóltak, hogy be kéne fejezni a beszélgetést, ezért gyorsan elköszönt: puszimama szeretlek

Még most sem vagyok teljesen magamnál. Ezt a levélváltást megőrzöm: egyszer talán meghatódás nélkül fogom tudni neki megmutatni. Nehogy már azt mondja: micsoda érzelgős nagyanyám van... :)

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: messenger réka levélírás betűvetés nagycsoportos

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr635182679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása