Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Díszes hím dísz nélkül

2011.11.13. 13:04 Loname

avagy: "a király meztelen"... (2011. szept. 25., vasárnap-i bejegyzés)

Kukori a legnagyobb kánikulában vetkőzött neki az évszaknak... de úgy látszik, nem veszi észre, hogy a nyárnak vége. A tyúkjai persze így is odavannak érte, ezért aztán úgy véltem, hogy semmi közöm hozzá*, most mégis kezdek aggódni.

*A nyár közepén tyúktetűre gyanakodtam - joggal. Szerencsére az ártalmatlan, nem vérszívó fajtája jelent meg: észrevettem, hogy miután összeszedtem a tojást, a kezem fején, a karomon egy-egy szinte nem látható, pici, világos színű tetű szalad. Emlékeimből csak a piros, vérszívó tyúktetűt tudtam előbányászni, ezért megkérdeztem a tyúkfelcsert, hogy ez mi. "Tyúktetű ez is, felelte, de az ártalmatlanabbik fajta. Ez csak kellemetlen, a tyúkok vakaróznak tőle... esetleg csipkedik magukat." Hopp. Ez szöget ütött a fejembe. Addigra már három tyúk is vetkőzni vedleni kezdett.

Kértem és kaptam permetezőszert. Kimostam vele az egész ólat, lesúroltam a berendezési tárgyakat, ajtót, ablakot, előtetőt, küszöböt - és megfürdettem a szárnyasokat is. Na, ez nem volt egyszerű attrakció. Egy nagyméretű vödörben megkevertem a fürdővizet, benyomultam vele az ólba, a rikoltozó, röpködő-verdeső társaságot egyenként elkapdostam és megfürösztöttem. Vigyáztam, hogy a fejük ne kerüljön víz alá, lehetőleg ne is igyanak bele, viszont a szárnyuk alá jusson a léből. Amelyik készen volt, azt kidugtam az ajtórésen. Mire mindennel végeztem, két tyúk haldoklott. Fölbuktak, verdestek - ott bőgtem fölöttük: végem van nekem is, megöltem a tyúkjaimat. Fogadkoztam, hogy soha-soha többet nem csinálok ilyesmit, csak most ne legyen semmi baj. Egész éjjel nem aludtam - talán ez segített rajtuk, mert végül talpra álltak. Máig sem tudom, hogy mi is történt... A ruhájukat viszont nem szerezték vissza. Kukori egyenesen komikus a kis mellénykéjében... hátul semmi, még faroktollak sincsenek. Folyamatosan kapnak vitamint, ásványi anyagokat, mindent, ami a tollasodáshoz kell. Fotózáskor a legstréberebb Kotkodák próbálták takarni előlem félmeztelen urukat, de aztán mégis sikerült lekapnom Őfelségét a lemaradó díszkíséret előtt. Hűvösödnek a reggelek. Vajon Kukori tényleg így megy neki a télnek? Gatya nélkül?

Meztelen kakas 003.jpg

Meztelen kakas 004.jpg

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kotkoda kukori tyúktetű

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr785182639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása