Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Kiscsibék születtek

2011.05.07. 21:00 Loname

nagy az öröm!

Tegnap múlt három hete, hogy megültettem a kotlókat, és szinte órára pontosan kezdtek kibújni a tojásból a kiscsibék. Az éjszakát még az anyukájuk alatt töltötték a szalmafészekben, száradtak, erősödtek. Korán reggel szaladtam megnézni, hogy mi újság - a következő kép fogadott: a kotlósok nyugodtan ültek a fészekben, és körös-körül a bögyüknél, a szárnyaik alól apró csibefejek kukucskáltak ki, mintha kis gyöngyök lettek volna.

A szerszámoskamra egyik sarkát deszkákkal elkerítettem, a fele területet megszórtam szalmával, föléje lógattam egy infralámpát. A szalmátlan területre pakoltam a kisebb-nagyobb edényeket: vizet és kukoricát a tyúkanyóknak, apró tálkákban indítótápot, reszelt főtt tojást, és vizet a pirinyóknak. Az egyik kotlós - látva mindezt - szépen lelépett a fészekről, odament a tálhoz, gyorsan evett néhány szem kukoricát, ivott néhány korty vizet, majd hangos kotyogással kezdte hívni a csibéit. Gyorsan pakoltam oda köréje a csirkéit is, de benyúltam a másik kotlós alá, kivettem két csibét onnan is, és letettem őket a csirkéit etető tyúk elé. Persze készen arra, hogy ha bántani akarná őket, azonnal el tudjam venni. Dehogy bántotta! Őket is gyorsan odahívta a tálkához enni. No, pakoltam is gyorsan oda a többit - már csak egy buktató volt: mit fog a két kotló kezdeni egymással? Gyorsan dolgoztam, egy perc sem telt bele, és már tettem is oda a másik kotlóst, aki a fészekben berzenkedett, hogy elvettem a csirkéit. Itt is résen voltam, hogy ha a két  mamóca összeugrik, már válasszam is szét őket. Semmi baj nem történt! Szépen elfogadták egymást, és az összes csibét. Békésen megvannak egymás mellett, a sok kiscsirke meg ki-be járkál, hol az egyik alatt ülnek, hol a másik alatt, és mind a kettő szépen etetgeti a csirkéket, csuda aranyosak.

Annyira el voltam foglalva az összeeresztéssel, hogy elfelejtettem megszámolni a csibéket. Huszonöten biztosan vannak, mert annyit számoltam egyik etetésnél, de szerintem nem jött elő az összes. Most mondja valaki, hogy nincs szerencsém. Megültetek két idegen tyúkot, szépen kiköltik a csibéket, aztán együtt nevelgetik, komplikáció nélkül. Még csak le se voltak takarva a három hét alatt, mindössze egy marmonkanna választotta el a két fészket - a két tyúk hol a kanna fölött, hol mellett lesegette egymást, felváltva leszálltak a fészekről enni-inni, ültek vissza, és íme az eredmény:

Kiscsibék születtek 002.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: kiscsibe kotlóstyúk csibekeltetés infralámpa

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr255182593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása