Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Réka engem választott

2010.01.05. 21:43 Loname

egyik nagymamájának.

Egy szép napon - december volt, bő 5 éve - megcsörrent a telefonom, benne a fiam hangja: van egy pozitív tesztünk. Tíz éve vártam már akkor, hogy egy angyal, valamelyik felhő széléről, meglásson nagy sóvárgásomban. Sírtam-nevettem, számoltam a hónapokat, a napokat...

Végre egy augusztusi szerda délután - az ország túlsó végén voltam éppen - kaptam az értesítést, hogy Réka nemsokára megérkezik a külvilágra. Indultam? Repültem át a fél országot! Ott kapott kórházi köpenyben-papucsban estem be a vajúdóba, ahol a leendő szülők még humoros kedvük teljes birtokában fogadtak. Aztán telt az idő, később beérkezett kismamák szültek és kerültek kórterembe.

A fájások erősödtek és sűrűsödtek, megrepedt a burok, elfolyt a magzatvíz, csak Réka mintha meggondolta volna magát... Nézhettem a monitort, ahogy pulzált egy pici szív, a digitális kijelzőn változtak a számok: 166, 167, 158, hallhattam a magzati szívverés csodálatos ütemét. Sírtam a menyem helyett, aki hősiesen tűrte a szenvedést, és azt gondoltam: ezekkel a fájásokkal már szülni kellene. Amikor az orvos kimondta, hogy császármetszést javasol, mert a baba már nem igazán érzi jól magát, a fiatalok egyszerre bólintottak.

Már éjszaka volt, fülledt hőség, odakint szakadt az eső, csapkodtak a villámok, néha nappali világosság támadt hatalmas égzengésekkel kísérve. "Istennő jön a világra", gondoltam, amikor becsukódott előttünk a műtő ajtaja. Tizenhárom perc múlva fölsírt Réka. Fölsírt? Nem jó szó. Kiáltott egyet!

Öleltem-pusziltam a fiamat, elindultak az sms-ek mindenfelé: 23 óra 16 perc, Réka 3350 gramm, 49 cm, baba és mama jól vannak. Hirtelenjében 19 válasz jött boldogan gratulálva. Aztán az a kis batyu a csecsemős nővér kezében! A menyem fáradt-bódult-mosolygó arca! Később ahogy a kisbabát az anyja mellére tették! Aztán a fiam a kezébe vehette a kislányát. Mintha mindig ezt csinálta volna, a karjára fektette, babusgatta, beszélt hozzá: aranyom, csillagom, nemsokára hazaviszlek, a párnámra fektetlek... Réka úgy hallgatta az apját, még pislogni is elfelejtett. Gyönyörű látvány volt. "Az első gyermek tükör az apának, a második tükör az anyának, a harmadik kiegyenlít mindent", jutott eszembe a keleti bölcsesség...

Réka azóta négy és fél éves. Nem akarom hasonlítgatni, kitől mit örökölt, akkora egyéniség, hogy ő - ő maga. Amit viszont látok magamból benne: az állatok szeretetét. Bár lovam - még - nincs, de szerencsém van kiélni a lovazási mániámat is, és Réka ugyanolyan lóbolond, mint én, a bolond öreganyja.

Illusztrálom:

2009.május lovaglás.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: lovaglás réka

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr275182392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása