Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

FB-on kérdezték

2014.06.29. 13:46 Loname

Mit szeretek ebben az életmódban?

Mert a hátrányokat, a nehézségeket bárki tudná hosszan sorolni (hadd ne kezdjem), de aki szerelmese a vidéki életnek, azon belül is rajong a tanyasi életmódért, az minden nap megtalálja a maga kis örömét.
Reggel vittem egy nagy kanna vizet a nagy komposztdombhoz (tudtam, hogy meleg napunk lesz, az ott kinőtt két sütőtökpalánta pedig már tegnap kezdte lógatni a leveleit). Amint elkezdtem önteni a vizet, a nagyobbik tő alól kiiramodott egy gyönyörűséges gyík. Aztán megállt, megfordult - én öntöttem tovább - és visszajött a vízhez. Igen, annak ellenére, hogy ott csobogtattam a kannából, és egyáltalán, ő visszajött... és ivott. Közben engem nézett. Én pedig őt. Olyan meghitt pillanat volt, hogy könnyekig meghatódtam.

Negyed tizenkettőkor ocsúdtam: jó ég, mi lesz az ebéd - ami tizenkettőkor az asztalon kell legyen? Kiszaladtam a kertbe, levettem három zsenge cukkinit.

Cukkini 006.jpg

Lereszeltem, beleütöttem két tojást, tettem hozzá egy kis fej vöröshagymát egészen apróra vágva, és két cikk fokhagymát préselve, majd sóztam, borsoztam.

Cukkini 008.jpg

Végül négy evőkanál liszttel összekevertem.

Cukkini 010.jpg

Olajat melegítettem, és egy-egy kis merőkanál keveréket beleöntöttem, ellapítottam.

Cukkini 014.jpg

Még tegnap este megfőztem a cseresznyemagozáskor kimaradt gyümölcsöt. Két evőkanál étkezési keményítőt elkevertem először kevés hideg vízzel, majd egy merőkanál főzőlével, és besűrítettem a cseresznyét. Forrón is nagyon finom volt, de tudtam, hogy hidegen veri a legfinomabb fagylaltot is. Nyertem: a forró, ropogós cukkinilepény mellé a hideg, lágy cseresznyemártás fenséges kombó...

Cukkini 016.jpg

Ezeket az élményeket valahogy nem tudom elképzelni nagyvárosi dzsungelben...

Szólj hozzá!

Címkék: cseresznyemártás cukkinilepény

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr326452041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása