Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Gyöngyvirágtól... minden, ami eszembe jut

2012.04.14. 20:03 Loname

az összevissza áprilisban.

Jó, tudom: szeszélyes. Csakhogy az jóhangulatú szó, ez meg itt próbálja elvenni a jó hangulatomat, mert olyan... összevissza.
Egész nap lóg az eső lába, néha csöpörög is egy kicsit, de ez a növényeknek semmi, öntözni pedig mégiscsak nevetséges. Pedig porszáraz a kert.
Most jönnek a "bezzegek":
- bezzeg a gyöngyvirág nyomul. Mondhatja mindenki - akinek nincs a kertjében gyöngyvirág - hogy ugyan, mi bajom van vele. Az, hogy a föld alatt kúszik, mint a tarack, kiöl mindent, ami az útjába akad. Állandó harcban állok vele. hogy visszaszorítsam. Most már nem szőnyeget alkot, mint néhány évvel ezelőtt, de alattomosan fölbukkan az évelő virágok tövéből, mert tudja, hogy onnan nem tudom kiásni. (Néha ráfarag, mert kiásom az évelővel együtt inkább.)

Nyomul a gyöngyvirág

- bezzeg a japánbirs bokrosodik. Szép kis fácskának akartam, de már nem bírok vele: meguntam, hogy állandóan harcolunk. Én kibontom a tövét, kimetszem az összes hajtást, ami alulról nő, ő pedig egyre több és több hajtást produkál - nem csinálom tovább. Legyen akkor bokor.

A japánbirs

- bezzeg jácint már mindenhol nő. Nem én ültetem őket, talán soha nem is ültettem a kertembe jácintot. Tulipánt annál inkább. A jácintok mintha a tulipánok jókedvéből születnének: egyre többen vannak, egyre változatosabb helyeken. Szerintem valamikor tulipánhagymával került ide jácinthagyma is, aztán valahogyan elszaporodott. Valószínű, hogy magról, mert hát a fiókahagyma nem bóklászik el méterekre (tízméterekre).

Burjánzik a jácint

Nincs több "bezzeg". Ez az egyik, fonott sövénnyel védett klemátisztő. Gyönyörűen hajt. A testvérén (Julkán) már bimbók is vannak. Nagyon örülök nekik.

Hajt a klemátisz

Kicsit meg vagyok neszülve, mert úgy tudtam, hogy a garázs sarkánál lévő, nyáron lilán virágzó nagy bokor a nyáriorgona (lefagyott az összes ága, a kétméter magas bokor most tőről hozza a kis csenevész hajtásait, szörnyű), erre véletlenül találtam a neten egy fotót a tavasszal nyíló kis fácskámról, miszerint ő nyáriorgona - pedig, mondom, tavasszal virágzik... (Mellesleg az igazi orgonákon hatalmas, bimbós virágfürtök lógnak, Anyák Napjára virágba borulnak az orgonafák!) Ez a nyáriorgona addigra elvirágzik - az a másik meg majd nyáron... hümm.

Nyílik a nyáriorgona

Rózsika! Áttelelt a nyuszifül, amit tőled kaptam!

Nyuszifülek

A melegágyban ekkorák már a salátapalánták:

A palánták

Csöpögő eső ide vagy oda, kirostáltam egy talicska komposztot, megkevertem marhatrágyával, beástam a már elültetett dáliák és a borbolyabokor közé, készítettem két kis ágyást, és a saláták felét kiültettem. (No meg 1 bébitököt, és 1 cukkinit is, de őket csak zárójelben említem, mert már az s-betűnél vagyok... Ott balra fönt látszik a kis pohár, amiben a bébitök-palánta volt, otthagytam, mert holnapra kialszom, hogy mi is az...)

Kiültetve

A gyöngyvirágtól ábécé-sorrendben a salátáig jutottam el. És most megyek becsukni a ba... nem, nem a baromfiólat, mert az b-betűs, és már túlhaladtunk rajta. Megyek becsukni a tyúkólat... :))

 

Szólj hozzá!

Címkék: jácint cukkini gyöngyvirág nyuszifül japánbirs nyáriorgona salátapalánta bébitök klemátis

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr455182736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása