Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Végre-végre valahára!

2011.01.07. 16:40 Loname

Két eredmény is egy napon.

Végre... elültettem az amarilliszhagymákat: két nagyot, két kisebbet, és hat darab picit.

Idei amarillis-1 001.jpg

Az egyik nagy hagyma már elindította a levelét (ami a szakirodalommal ellentétben NEM jelenti, hogy bimbót nem fog hozni - saját tapasztalat!), a másik pedig bimbóval kezdi az idei életet. Bár még olyan apró - csak én látom - azért a majdani helyszíni tudósítás engem igazol... (Ezt a kacskaringót én rajzoltam a képre, a közepén kell keresni a hajtáskezdeményt.)

Idei amarillis-1 002.jpg

És végre-végre... kitakaríthattam a tyúkpalotát! Ne tessék kérem nevetni, ez komoly dolog. Dübörögtek a mínuszok, minden meg és le volt fagyva. No meg a szárnyasok is bent töltötték az egész napot, csak enni jöttek ki a küszöb elé. Kukori utálja a talicskát (és engem is, ha én vagyok a talicska végén). Olyan meg pláne nincs, hogy kizavarjam őket, mert nekem talicskázhatnékom van...! Tessék...? Tudom, tudom, hogy az ő érdeke, meg hogy akkor ragadjon be a piszokba, ha nem engedi kitakarítani, de ez azért nem ilyen egyszerű. Én békességben akarok élni Kukorival, nem csatázni - fennen hangoztatva, hogy az ő érdeke. Hatalmas egyéniség, miért ne hajoljak meg előtte? Kisebb leszek én azzal? Nem. Na ugye?

Egyszóval ma volt hosszú hetek után az első "pluszos" nap, még a nap is kisütött, naná, hogy kihasználtam az alkalmat. Gyönyörűen kitakarítottam a palotát, mialatt a lakók húslevesből megmaradt főtt zöldséget ettek (később - fájdalomdíjként - kaptak főtt rizst is). A négy "nagyüzemből mentett" tyúkomat már meg sem lehet különböztetni a többitől, olyan szépen helyrejöttek. Kitollasodtak, kigömbölyödtek, a törött szárnyúnak meggyógyult a szárnya. Dicsekedjek? Míg másnak boltba kell menni tojásért, mert a hidegre hivatkozva pihennek a tyúkjai, az enyémek szépen ellátják a konyhát. Nem mondom, hogy kutatni kell tojásos receptek után, de a mindennapi főzéshez biztosítják azt a napi 1-2-3 tojást.

Tyúketetés 001.jpg

Hogy' el voltam telve magammal, amikor berendeztem a Tyúkpalotát, hajjaj! Azóta persze rájöttem, hogy át kell variálni az ülőkéjüket. Túl sok helyet foglal el, a szárnyasok mindössze egy rúdon tömörülnek, ott viszont túl közel van a fenekük a falhoz... Az egyetlen rúd marad (némi segédrúddal, hogy könnyedén le és fel), és az egészet kicsit eltávolítom a kidekorált falszakasztól. Utána meszelés... Koratavaszi feladat.

Kukori, ha nem lenne, ki kéne találni. A takarítás egész ideje alatt (nem tart tovább cakumpakk 20 percnél) ott kellemetlenkedik az ajtóban. "Ott mit kotorászol?" Mi ez a fülsértő hang?" (Vakartam föl a betonról a lefagyottat...) "Azt miért veszed el onnan?" "Na, majdnem rám dobtad a kislapát tartalmát!" Végre készen vagyok, kitolatok és elhúzom az ajtó elöl a talicskát. A tyúkok türelmesen várakoznak, míg Kukori átveszi az elvégzett munkát. Nem viccelek: mindent megvizsgál. ellenőriz, megigazgatja a tojófészekbe és az ülőke alá szórt szalmát, csak akkor szól egy igen jellegzetes hangon a tyúkoknak, hogy bejöhetnek. És a tyúkok mennek boldogan. Én pedig rápakolom a talicska tartalmára a kislapátot, a kis söprűt, a szalmahordó kosarat, és elégedetten battyogok a trágyadomb felé. Megdicsérve érzem magam.

Szólj hozzá!

Címkék: tojófészek amarilliszbimbó szárnyasülőke tyúkóltakarítás

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr265182546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása