Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Gyors sajtos rúd

2014.05.20. 12:28 Loname

avagy semmit sem szabad agyonbabusgatni.

Van egy sajtos pogácsa receptem, így szól:
40 dkg lisztet összemorzsolunk 1 margarinnal, beleszórunk 3 dkg élesztőt, belereszelünk 15 dkg sajtot, 3 teáskanál sót teszünk hozzá, és 2 dl tejföllel összegyúrjuk. Kinyújtjuk ujjnyi vastagra, megkenjük tojássárgájával, kiszaggatjuk, egy-egy csipetnyi reszelt sajtot teszünk a tetejére, és 180 fokos sütőben világos pirosra sütjük.

Már eleve változtattam a recepten, mert
1. margarint egyáltalán nem használok, csak vajat,
2. a 3 teáskanál só az ízlésem szerint sok - az első alkalommal jó hétig tartott a pogácsa, olyan sós volt - inkább sótlan legyen, a sajtíz úgyis elég domináns, főleg, ha füstölt ízűvel keverem.
3. Néhány éve nem pogácsaszaggatóval készítem a pogácsát, hiszen úgy mindig van maradék, vagyis leeső darab, amit aztán újra összegyúrok (belegyúrom a tojássárgáját is, ugye), megint megkenni, kiszaggatni, a maradékot összegyúrni, és így tovább, míg csak annyi kevés maradék lesz, amit egyetlen ronda kis pogácsának megformázhatok. Ehelyett a tésztát egyforma négyzetekre vágom, vagyis kockapogácsa (kockapogi) lesz belőle, legfeljebb néhány kis széle-darab marad, ami nem szép, de azt kóstolásképpen úgyis bekapja az ember lánya, amint annyira kihűl, hogy lehet...

A recept tehát a "bevált" kategóriába került, vagyis hűtőmágnessel kitűztem a hűtőszekrény oldalára.

Reggel vendégek jelezték érkezésüket délelőttre ("Ó, csak villámlátogatás, ne készülj semmivel..." Na persze...)
Kimértem egy tálba 40 dkg lisztet, előkotortam a hűtőből két darab vajat (ennyi volt), belekockáztam a lisztbe, és a tálat közel tettem az ablakhoz, ahová már besütött a nap. A két darab vaj csak 20 dkg... elő egy kanalat, bele a zsírosbödönbe! Egy nagy kanál mangalicazsír pótolta az 5 dkg vajat. Kibéleltem az összes (4 db, különböző méretű) tepsimet sütőpapírral, és bekapcsoltam a sütőt valahová a 150 és 200 fok közé...
Kézimixerrel morzsalékosra kevertem a lisztben a zsiradékot, belemorzsoltam kb. 3 dkg élesztőt, megszórtam 1 púpos teáskanál sóval, belereszeltem kb. 15 dkg sajtot, és...
Mivel állítsam össze?
Tejföl nincs.
Kefir van, hát azzal. A kefires edényből kimertem egy nagy merőkanállal, és még mindig a mixerrel "összeragasztottam" vele a hozzávalókat.
Kiszedtem a keverőkből a tésztát, kitettem a meglisztezett pultra, a tálat egy kis beleszórt liszttel megtisztítottam a maradéktól, és a tésztabucit néhány mozdulattal veknire formáltam. Kinyújtottam kb. kisujjnyi vastagra, és amennyire tudtam, téglalap alakúra. Megkentem tojássárgájával. Ráreszeltem először a maradék natúr sajtot, majd még néhány dekát egy darab füstölt sajtból is.
Úgy éreztem, nincs kedvem bíbelődni most a fölkockázásával, ezért hosszúkás rudakat vágtam belőle, és a tepsikbe rakosgattam. Mire készen lettem, az első tepsivel ki is sült...

Föltaláltam tehát a "Kefires, vajas, nem kelesztett sajtos rudat" az amúgy egyszerű sajtos pogácsa receptjét kényszerűen variálva. Érdekes lett, szép lett, kiadós lett, és... az íze soha nem volt még ilyen finom!

Sajtos rúd.jpg

 Percek alatt elfogyott (egy kistányérral. A többit a konyhaszekrénybe mentettem...) :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: sajtos rúd sajtos pogácsa kockapogi kockapogácsa

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr846184240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása