Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Almával kavart sütemény

2013.12.22. 11:45 Loname

illetve hát robotgéppel, de ez a neve...

Egy barátnőm diktálta telefonon a receptet, és bevallom, elképzelni sem tudtam a végeredményt. De esküdözött, hogy nagyon egyszerű, gondoltam: egy próbát megér. Megérte.

35 dkg kristálycukrot  egy keverőtálba tettem és beleütöttem 4 egész tojást (L-es méretűt, az ennél kisebbekben - S, M - nem bízom mennyiségileg):

Almás kavart 001.jpg

Habosra-pillekönnyűre kavartam, majd beletettem a tegnap óta a kenyértartón (konyhahőmérsékleten) puhított margarint, és rászórtam egy zacskó vaníliás cukrot:

Almás kavart 002.jpg

Jól összedolgoztam, azután 2 dl tejet is beleöntöttem, majd 45 dkg lisztet adtam hozzá, amiben elkevertem egy zacskó sütőport:

Almás kavart 004.jpg

A végeredmény egy jól kenhető tészta lett. Ám! Más dolog, ha a tetejét kell szépen eligazítani, és megint más, ha valamin kell elkenni... No, de lássuk, miről beszélek. Lereszeltem 7 darab jonatán almát - lényegtelen, hogy mekkorák, úgy kell megválasztani az almák mennyiségét, hogy 50 dkg reszelt almát kapjunk. Az almára reszeltem egy nagy citrom összes sárga héját, megszórtam egy zacskó vaníliás cukorral, és hintettem rá 2 evőkanál porcukrot. Az egészet összekavartam. És most jön a varázslat.

Almás kavart 005.jpg

A massza felét belesimogattam egy sütőpapírral bélelt tepsibe. Erre tettem az ízesített almát, majd a tészta másik felével be kellett borítani. Csakhogy az alma és a tészta összeragad. Ha a tésztát macerálom, jön vele az alma is. Így aztán kanalanként adagoltam az alma tetejére a tésztát, és a kilátszó részekre nagy óvatosan ráigazgattam:

Almás kavart 006.jpg

Jól számítottam: az egyenetlenségeket kisimította a benne dolgozó sütőpor. Kb. 150 fokon 50 percig sütöttem:

Almás kavart 007.jpg

Megvártam, míg kihűl, megszórtam porcukorral, és kockákra vágtam.

Almás kavart 008.jpg

Jól sikerült, finom is - most már csak egyszerűsíteni kell. Azt már most megtettem, hogy az almát héjával együtt reszeltem le - nem értettem, hogy miért kellene meghámozni. Nem is kell. Legközelebb annyit variálok rajta, hogy a tésztába keverem az almát, beleöntöm a tepsibe és kissé eligazgatom a tetejét (a többi a sütőpor dolga). Szerintem fölösleges variálni a tésztával - kettévenni, "megtölteni", ugyan már... Kb. így fog kinézni, és úgy is csodafincsi lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: almás sütemény kavart sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr185704332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása