Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Vendégvárás bugyolált csirkével

2013.06.15. 15:36 Loname

no meg előétellel és madártejjel.

Apró kockákra vágtam egy nagy csirkemellet, és kevés vajon elkezdtem párolni. (Tapasztalták, hogy egy idő óta nem lehet pirítani a húsokat? Rögtön levet engednek. Nem tetszik.) Vegetát, petrezselyemzöldet és bazsalikomot szórtam rá.

Párolt csirkemell.jpg

Közben egy kis tepsimet kibéleltem húsos baconnal:

Tepsibélelés.jpg

4 evőkanál lisztet, 4 tojást, 4 evőkanál tejfölt, Vegetát, őrölt borsot elkevertem, beleforgattam kb. 20 dkg reszelt sajtot, majd beleöntöttem a puha húst is, és alaposan összekevertem. Belesimítottam a kibélelt tepsibe, további marék reszelt sajtot szórtam rá, és elkezdtem ráhajtogatni a bacont:

Tepsitöltés.jpg

Így néz ki sütés előtt. Előmelegített sütőbe toltam... kb. 30 percre:

Tepsi kész.jpg

Ledörzsöltem nagyobb újkrumplik héját (személyenként 2-3 darabot számolva), vizet öntöttem rá, 1 babérlevelet közéje dugtam és sót szórtam bele, így főztem meg.

Újkrumpli.jpg

Amikor a sütőben a bacon gyönyörű ropogósra sült, a tepsit kivettem, és egy másik tepsibe szűrtem le a zsírjából (ügyesen, mert nagyon balesetveszélyes művelet!), a megfőtt krumpliról leöntöttem a vizet, vágott felükkel a zsírba rakosgattam és a forró sütőbe toltam. Közben előkészítettem az előételt (lásd lejjebb) és a madártej hozzávalóit (nincs fotó róla). A krumpli pirosra sült. A tepsi szélére igazítottam a darabokat, középre pedig két nagy (konyhai!) lapát segítségével átemeltem a bugyolált húst. És akkor már annyira kapkodtam mindennel, hogy elfelejtettem lefotózni! De itt van az ebéd utáni "maradék", nagyon rossz fotóminőségben, de illatosan és gusztusosan...

Vacsora után.jpg

Előételnek szánva ezt a tálat tettem az asztalra. Saját paradicsom- és nem saját mozzarellasorok olajbogyóval. Az öntethez hoztam be a kertből kakukkfüvet, lepödörtem a leveleit, leöntöttem olívaolajjal, megsóztam, borsoztam és hagytam állni. Tálalás előtt kanalaztam rá a lehűtött paradicsomra. 

Előétel.jpg

Desszertnek madártejet készítettem - igen gyorsan. Ez a technika valamivel finomabb madártejet ad, mint a hagyományos - talán mert a hab állaga más, egyáltalán nem gumiszerű... 4 tojás sárgáját fehérre-habosra kevertem kb. 10 dkg kristálycukorral. Hozzákevertem 1 evőkanál vanília ízű főzős pudingport, majd apránként 1 liter tejet. Egy mély tálban (nehogy kifusson) betettem a mikróba, és a legerősebb fokozaton 15 percig főztem. 8 percnél és 10 percnél megkevertem. Amikor a sodó készen volt, elővettem a hűtőből a tojásfehérjéket (hidegen könnyebb habot készíteni), és elkezdtem fölverni. Majdnem kész állapotában szórtam bele kb. 2 dkg cukrot, és így vertem belőle kemény habot. Betettem a mikróba: 1 percre! A sodóba kevertem 1 evőkanál vanília aromát, majd a habból egy kanállal galuskákat szaggattam a tetejére. Hagytam hűlni, végül betettem a hűtőbe - tálalásig. Amikor lett volna időm lefotózni, akkor még gőzölgött, csak egy homályos pacát tudnék mutatni. Amikor tálaltam, nem akartam a vendégek előtt fotózni... De nagyon szép, nagyon finom - és gyorsan készen van. 

14 komment

Címkék: előétel újkrumpli vendégváró recept gyors madártej

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr585362351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.06.16. 12:50:56

Ha nem sózzuk az elején, nem enged levet.

vitalis06 2013.06.16. 15:22:57

Ha jó hentestől veszed a tanyasi csirkét és nem tescos, felfújt "gyárit" akkor nem enged levet.

Kbk 2013.06.16. 15:34:47

Ehhez az ételhez nem muszáj megpirítani a csirkét előre. Ha a tejfölös-lisztes-tojásos-sajtos keverékbe beledobálod a nyers csirkekockákat (amiket előtte esetleg egy kis csirkepácban érleltél), simán megsül a többivel együtt. Egy lépést és egy koszos edényt már spóroltál, virágokat az öltözőmbe kérem:D

OnkelSeppl 2013.06.16. 16:45:18

Ha már Vegeta van benne, teljesen mindegy, honnan van a csirke. Én az ellenségeimet sem várnám Vegetával.

Kbk 2013.06.16. 17:00:05

@OnkelSeppl: Legyünk jóhiszeműek! Lehet már olyan vegetát kapni, amiben nincsenek ízfokozók, csak a darált szárított zöldség. Mindazonáltal én sem vagyok híve a vegetának.

Loname 2013.06.18. 12:32:02

@Kbk: Köszönöm a tippet, úgy fogom készíteni (nyers hússal), nem ahogyan tanultam. @OnkelSeppl: A Vegetát, amit használok, én magam készítem...

OnkelSeppl 2013.06.18. 15:23:05

@Loname: Akkor elnézést, de a Vegeta szó elriasztott.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.06.18. 15:35:35

Akkor ne alacsonyítsd le a vegeta elnevezéssel :D

Loname 2013.06.18. 17:57:16

@enpera: Azért mondom/írom Vegetának, mert a fő ízesítő összetevője a lestyán, amit nálunk a családban sokan vegetának neveznek.
süti beállítások módosítása