Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Koszorú adventra

2012.11.30. 18:05 Loname

így kezdődik a recept: végy... egy nagy levegőt...

így kezdődik a recept: végy... egy nagy levegőt...

Szóval akkor itt vannak a hozzávalók: koszorú alap, örökzöldek, gyertyák, gyertyatalpak, díszek, szalag, drót, szerszámok... kiemelten: ragasztópisztoly (nincs itt a képen)!

Hozzávalók

Először a gyertyáknak álltam neki - ilyet már csináltam, legyünk túl rajta. Az adventi gyertyákat egy tüskés kis korongra kell szúrni, tehát a gyertyát ki kell lyukasztani. De nem a tartó tüskéjét forrósítjuk, mert megfeketedik. Készíteni kell egy célszerszámot: egy dugóból vágtam le egy darabot, abba nyomtam bele egy szöget, ami éppen olyan vastag, mint az a bizonyos tüske, és akkora is áll ki belőle a dugóból. Ezt azután gyertyaláng fölött melegítem, majd beleszúrom a gyertya aljába.

Célszerszám

Igenám, de amint a legkisebb ellenállást érzi, rögtön elkezd kitolatni a dugóból a szög feje, így nem fúr olyan mélyen lyukat, ahogyan kellene. A szög forró, ezért beragasztottam az ujjamat (mintha már megégettem volna, pedig nem), és így toltam a helyére a szöget.

Ujjvédelem

A gyertyák szépen kilyukasztva sorakoztak.

Gyertyalyukasztás

Itt pedig már a kis tartókon figyelnek...

Gyertyák a tartókon

Kis örökzöld csokrokat fogtam össze, és a szárukat egy meghajlított dróttal rögzítettem a koszorúalapra. Két kis csokor után rájöttem, hogy tulajdonképpen U-szögeket készítek hozzá (a koszorún a harmadik drót-U látható), ezért hoztam a kamrából nagyon hasonló méretű U-szögeket (nem rontom el a metszőollómat a drótdarabolással, és a kész U-szög végei hegyesek, jobban bele lehet nyomni az alapba - így sem volt könnyű), és azokkal folytattam a tűzdelést.

Koszorúborítás

Így néz ki a teljesen beborított alap - már szép...

Borítás kész

Először rászúrtam a 4 gyertyát, még egy kis ág borostyánt is tűztem rá, majd kis díszeket (megszárított-aranyozott termések, kis darab fahéj, arany csillagocska, apró angyalka, masni) ragasztottam körbe.
Na, a ragasztópisztoly... Évek óta vágyom rá. A sárga irigység evett, amikor láttam, hogy a virágboltosok milyen profin használják. Ha a neten megnéztem valami kreatív oldalt, ott is tátva maradt a szám, a ragasztópisztolyt látva. Amikor az adventi naptárakat készítettem, sóhajtoztam, hogy a papírragasztó - meg az úgynevezett univerzális ragasztó - szépen elengedte a csomagolópapírt, rettentő sokat kínlódtam vele: de jó lenne most egy ragasztópisztoly! Hát most van... Először is semmi útmutatás a beüzemeléséhez és a használatához. Volt a csomagolásban mellette egy kis drót háromszög (azt gondolom, hogy valahogyan arra kéne támasztani a pisztolyt munka közben, de még nem jöttem rá, hogyan), és 2 db ragasztó stift (áttetsző kis henger, amit kizárásos alapon az egyik lyukba be kellett tolni). Bedugtam a konnektorba, és vártam, hogy melegedjen. Egy papír fölött próbáltam meg néhány perc múlva (rendesen pisztolyként működik, tehát meg kell nyomni a ravaszt, hogy a fölforrósított ragasztót kiengedje a csövön), de még nem történt semmi, tovább vártam. Másodszorra már türemkedett ki belőle a folyékony ragasztó - állhattam neki ragasztani. Igenám, de amikor elengedem a "ravaszt", a ragasztó még csöppen, szálat húz, de a két kezem már kéne, jaj, hova tegyem le és hogyan, de mit is akartam ide ragasztani, már nyomjam is bele, de mik ezek a szálacskák, kiszedik a helyéről a nehezen odabiggyesztett kis díszt, jó ég! Szóval még gyakorolni kell...

Első koszorú készen

Azért a helyére került minden (viszont a pisztolyba szinte folyamatosan kell egymás után adagolni a stifteket, a két tartozék percek alatt elfogyott, még jó, hogy vettem hozzá további pótlást - hát fogyott jócskán). Más hozzávalóknak kb. a felét használtam el, hát készítettem gyorsan egy második koszorút is. Semmivel nem volt könnyebb, de már nem merültem el a ragasztópisztollyal való küzdelemben, hanem variálni is tudtam. Legközelebb már precízebb lesz, jobb lesz, szebb lesz. Első munkám (minden értelemben: adventi koszorút is először készítettem, ragasztó pisztoly is először volt a kezemben) - ahhoz képest elég jól sikerültek.

Második koszorú készen

 

Szólj hozzá!

Címkék: advent adventikoszorú

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr615182800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása