Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Csemege pszichiátereknek

2012.09.06. 20:32 Loname

avagy hogyan alakulnak ki a szokásaink.

avagy hogyan alakulnak ki a szokásaink.

Az egész onnan indult ki, hogy mosogatás után soha nem törölgetek, csak hagyom megszáradni és elrakom. Ebből több kellemetlenség is adódik: vízfoltosan eltett üvegpoharak, a csészék-tányérok hajlataiba lerakódott sárgaság (vasas a vizünk), és így tovább. Az üvegpoharakat csak akkor fényesítem ki, ha vendég jön, a porcelánt és a fajanszot pedig időnként átsikálom/kifehérítem.
"Miért nem törölgetem el az edényt?", tettem föl magamnak már számtalanszor a kérdést. Nem tudtam felelni rá, és nem is tudtam rászoktatni magam. Inkább vállaltam a rohammunkát, és a szorongást, hogy jaj, még azt el ne felejtsem...

És ma - mosogatás közben, naná, stílszerűen - beugrott.

Kamaszkoromban egy film jelenete: a főhősnő és a főhős a sorsukról, az életükről döntenek egy nagy-nagy beszélgetés közben, és a nő közben egy patyolat konyharuhával üvegpoharakat fényesít. Nem túlzok: évekig nem tudtam szabadulni a jelenet abszurd voltától. A történet folytatására sem emlékszem. Egészen odáig feszülten figyeltem. Szerettem őket és drukkoltam nekik. Éreztem, hogy most nagy igazságokat tudok meg, életre szóló bölcsességet szerezhetek a párkapcsolat buktatóinak elkerüléséről vagy megoldásáról anélkül, hogy a kínjait megtapasztalnám, szorítottam a fotel karfáját, visszatartottam a lélegzetemet... és akkor ő poharat fényesít. Na neeeee..!

Most hirtelen újra éreztem azt a dühöt, hogy ki tudtam volna tépni a kezéből a konyharuhát, kiverni a már forróra dörzsölt pezsgőspoharat, ordítani, hogy ezt nem szabad, az életedről van szó, te lökött tyúk!
Azt hiszem, azóta nem törölgetek. Pedig nem tudatosult bennem, hiszen szenvedek a hátrányától, kerestem az okot, hogy miért nem tudok rászokni - annyit "elértem" magamnál, hogy a csak ünnepnapokon használt evőeszközöket azonnal szárazra törlöm és visszarakosgatom a dobozába (40 éves, és csillog-villog, mint újkorában!). Mekkora erőfeszítés ez is! Pedig - lám - megérné az a kis plusz munka a többivel is...

Egyszóval: megvilágosodtam... És most ezen agyalok ezerrel. Hány ilyen "bekattanása" lehet az embernek az élete folyamán? Több ezer. Magyarázatuk van a kényszeres dolgoknak, az ártatlan ám értelmetlen szokásoknak, az ízlésünknek, a vonzalmainknak (és ellenszenveinknek), a megnyilvánulásainknak (vagy éppen a fapofánknak), az indulatainknak, a gesztusainknak... nem is sorolom. Jó lenne mindről tudni: hogyan kezdődött, mi formálta.

Jó lenne tudni?

Szólj hozzá!

Címkék: szokások fóbiák kényszerek

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr865182775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása