Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Kenyérsütés a lehető legegyszerűbben

2012.06.26. 22:16 Loname

dagasztás nélkül!

dagasztás nélkül!

F. Toncsitól kaptam a receptet. Tulajdonképpen minden hozzávaló van itthon, csak a legfontosabb nincs: a BL 80-as kenyérliszt. Nem gond, minden magára valamit is adó élelmiszerüzletben kapható. Másnap már együtt is volt minden, este összeállítottam a tésztát.

Mert hogy: a kenyértészta 12 óra alatt saját maga elvégez mindent, amit amúgy a háziasszonynak kéne, verítékkel. Nem szólam ez, nagymamám úgy tanított, addig dagasszam a kenyeret, míg a homlokomról belecsöppen a víz... Nahiszen... Volt rá példa. Középiskolás voltam, a hajnal a dagasztóteknőnél talált... mikor elindultam iskolába, a kiszakított kenyértészta veknis kosarakba bugyolálva kelt az asztalon. Anyám vitte a pékhez - kis cédulán volt a kenyérre ragasztva a nevünk, hogy tudja, kinek a veknijéből fordította rá a péklapátra - hozta haza az üres kosarakat, aztán délben ment a kenyerekért. Mire hazajöttünk a suliból, ott illatoztak a gyönyörű kenyerek... milyen szép emlék. Csoda, hogy beindultam a recept hatására a "kenyérgyártásra"?

Tehát: szigorúan este, úgy 7 óra tájban elővettem egy fedeles tálat, belemértem 3 csésze BL 80-as kenyérlisztet (3 × 2,5 dl = 7,5 dl), rászórtam másfél teáskanálnyi sót, szűk fél teáskanálnyi instant élesztőt, fél teáskanál kristálycukrot, és összekevertem. Ezután hozzáöntöttem másfél csésze (1,5 × 2,5 dl = 3,75 dl) langyos vizet. Lazán összeforgattam, mintha nokedlitésztát kavarnék (olyan is lett: sűrűbb nokedlitészta). A tálat letakartam, odaállítottam a konyhapultra, és elmentem aludni...

Reggel 7 órakor (figyelni: 12 óra elteltével...) kinyitottam a tálat, ahol várt már a megkelt tészta. Odatettem melléje a lisztes edényt, belenyúltam, és elkezdtem a ragadós tésztát szépen a széléről a közepe felé hajtogatni, körbe-körbe. Minden fogásnál megliszteztem a kezemet, hogy ne szedje föl az egész nyúlós trutyit, hanem maradjon csak a tálban. Takaros kis cipó lett a kulimászból.

Félretettem, bekapcsoltam a sütőt 250 fokosra. Elővettem egy ovális jénai tálat (aminek van fedele!), betettem a melegedő sütőbe, és vártam, hogy fölforrósodjon. Fél óra múlva kivettem, megszórtam liszttel, és az újrakelt tésztabucit belefordítottam. Letakartam, és visszatettem a sütőbe.

A recept szerint 35 percig kellett volna sütni letakarva, aztán még 20 percig fedő nélkül. Na most vagy a sütőm forróbb, mint 250 fok, vagy... nem tudom, de 35 perc múlva a fedő alatt is barnára-készre sült. Nem tettem vissza. Egy konyharuhára borítottam, és abban hagytam kihűlni. Alig vártam, hogy megkóstolhassam...

Hát igen. Ropogós héj, lyukacsos, lángos-szerű kenyérbél, a rég elfeledett íz. Ez az! Hajrá, hetente kétszer (kedden és pénteken, mint a régi szép időkben) sütöm a házi kenyeret, de: dagasztás nélkül...

 

Összekeverve

12 óra múlva

Sütésre készen

Megsült

Finom

 

1 komment

Címkék: kenyérsütés házikenyér dagasztásnélkül

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr615182761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marika 2012.06.30. 08:18:22

Ejha! Ez igen!! Gratula!
süti beállítások módosítása