Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Csináljunk melegágyat!

2012.03.14. 13:43 Loname

avagy a zuhanyfülke ajtajának hasznosítása...

Ennek a szép kis üvegajtónak meséje van. Tíz évvel ezelőtt készült a zuhanyfülke - készült, mondom, mert nem kész kabint vettünk, hanem a fürdőszoba sarkában falaztattunk el egy zuhanytálcányi beszögellést. Csak ajtót kellett szerelni rá, máris működött. Nemsokára vendégségbe érkezett hozzánk a család matrónája, a legidősebb nagynéni, két barátnőjével. Sütöttem, főztem, takarítottam, elő a legszebb étkészletet, damasztabrosz, kínai porcelán teáscsészék, ablakok ragyogtak, egy porszem sehol, a kardvirágok vigyázzban álltak az ágyásban, lágy szellő, napsütés, csilli-villi minden...  Kivéve... Eszembe jutott, hogy a zuhanyfülke üvegajtaját nem fényesítettem ki, hiszen addig még úgyis lezuhanyozunk, vízcseppes lesz (vasas a vizünk, percek alatt ronda foltos tőle minden), majd az utolsó pillanatban. Ám az autó megállt a kapu előtt...

Nagy örömködés, udvar- és kertcsodálás, aztán: "no, amíg kitálalom az ételt, ők megnézik a házat". Kettőt se mertem a levesből, amikor eszembe jutott a zuhanyfülke. Eldobtam mindent, vágtáztam máris. Gyanús lett, hogy a három gráciát sehol sem látom: sem az előszobában, sem a dolgozószobában, sem a hálóban... igen, igen, a fürdőszobában találtam őket, a zuhanyfülke ajtaját csodálták éppen. Mintha zsinóron húzták volna őket a házban az egyetlen helyre, az egyetlen tárgyhoz, amit kifogás érhetett. Ott álltak összedugott fejjel, hümmögve, és jelentőségteljes pillantásokat váltottak. Azt hittem, ott helyben megüt a guta. Röviden elmondtam nekik, hogy mindent, amit víz ér, azonnal, még száradás előtt ki kell fényesíteni, soha ne tudják meg, milyen kényelmetlen dolog, és kitereltem őket a fürdőszobából.

Nem sokkal később eltört az üvegajtó fordítócsapja, vagyis az egyik a két kis bütyök közül, amin alul-felül fordul, ha nyitjuk. Javíthatatlan a dolog, az ajtó kikerült a "majd jó lesz valamire" tárgyak közé. Volt már kiscsirkék fölé szerelt eső-védő, volt sas-megtévesztő tyúkólvédő-paraván, de tudtam, hogy az igazi szerepét még nem kapta meg. Mígnem a minap kipattant az isteni szikra: melegágytető lesz belőle! Soha magasztosabb feladat egy zuhanyfülke-ajtó számára...

Kerestem a kertben egy alkalmas helyet, és nekiálltam kiásni a megfelelő gödröt:

Melegágykészítés 002.jpg

Mitagadás, a formája némiképpen sírgödröt idéz, de megálltam 50 cm-es mélységnél. Vittem a talicskát, kitakarítottam a tyúkólat, és a szalmás trágyát beborítottam a gödör aljára:

Melegágykészítés 003.jpg

Alaposan belocsoltam:

Melegágykészítés 004.jpg

Elzarándokoltam a nagy komposztdombhoz, és négy talicskányi komposztot átrostáltam, majd hordtam a gödörbe:

Melegágykészítés 005.jpg

A tető leselejtezett széldeszkáiból összeütöttem egy megfelelő méretű keretet, elegyengettem a komposztot, és a keretet köréje süllyesztettem. Aztán rájöttem, hogy a tetőnek kell némi ferdesége lejtése legyen, hogy az esővíz lecsurogjon. Nosza, az egyik hosszanti oldalt "megemeltem" cserepekkel, még az oldalfalat is hozzáigazítottam:

Melegágykészítés 006.jpg

(Igen, jól tetszik látni: a szembeoldal már kissé deformálódott: mondom, hogy selejtes a deszka, na...) Némi tereprendezés indult, de aztán egyelőre megelégedtem annyival, hogy a melegágyat körben feltöltöttem homokkal.

Melegágykészítés 007.jpg

A munka ünnepi perce: a tetőt a helyére illesztettem. Most már nem zuhanyajtó, hanem melegágytető.

Melegágykészítés 011.jpg

A homokot majd szétterítem, és amint a melegágy "működni kezd", hozom is a palántának való magokat. A melegágyba:

Melegágykészítés 008.jpg

Ejnye, most meg olyan kriptaszerű... vagyis... ugye nem?

2 komment

Címkék: palántanevelés melegágy melegágykészítés zuhanyfülke

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr405182725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lenke keresztapja 2012.03.16. 19:55:00

Elmenne egy egyiptomi ásatásnak is!

Ismeretlen_144340 2012.03.16. 20:41:16

[Lenke keresztapja](#12012604): Lehet, hogy annak indult, a melegágy csak ürügy volt? :))
süti beállítások módosítása