Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Szóval, a leanderek... és a tyúkocska...

2011.12.26. 10:36 Loname

és ezzel erre az évre vége a panasznak.

Ígértem, hogy visszatérek a leanderek rendbe tételére, hát íme. Olyan iszonyú tetvesen találtam őket néhány nappal ezelőtt, hogy szabályosan dobáltam (volna) a hátasokat (ha lett volna elég hely hozzá abban a csöppnyi fürdőszobában).

Leandertetűk 001.jpg

Leandertetűk 003.jpg

A tetvesség mellett valami felszívódási zavar is lehet némelyikkel, mert kettő-három csörgőre-zörgőre volt száradva az előírásszerű öntözés ellenére is. Természetesen a leveleiket is kezdték eldobálni (a rendbe tétel során ebben további segítséget nyújtottam nekik).

Leandertetűk 008.jpg

A cserepeket egyenként áthordtam a kis fürdőszobából a nagy fürdőszobába, a zuhanytálcából a kádba. Megvizeztem egy szivacsot, alaposan beszappanoztam, és elkezdtem lemosni a leandert. Áganként, hajtásonként, levelenként... A szivacsot gyakran kimostam és újraszappanoztam, és nagyon alaposan megtisztítottam szegény beteget mindenhol. Ezután az oldalára fektettem a cserepet, hogy a virágföldet ne mossam tele tetűvel, és alapos zuhanyozás következett. A kész, megtisztított növénynek új helyet kerestem, és máris mentem a következő cserépért. Nem volt kis munka. Most egymástól távol, különböző helyeken (vendégszoba, étkező, előszoba, fürdőszoba) várják a sorsuk jobbra fordulását. (Az egyik nagy, fehérvirágú leander az összes levelét eldobta, viszont mindegyik ága végén 2-3 új hajtás mutatkozik... Ez sem jó, túl korán kezd hajtani, és nagyon vékony, nyurga hajtásokat nevel tavaszig - úgyis alaposan vissza kell majd vágni. Most annak örül (én is), hogy nem szívogatják már ezek az amúgy szép, narancssárga tetűk - fellélegezve gyorsan megmutatná a világnak, hogy él, él, él...

Ez is fehér, amit a fotón mutatok - Zsuzsától kaptam annak idején - kicsit jobb állapotban van... Szinte naponta ellenőrzöm valamennyit: nem bukkan-e föl valahol túlélő tetű? És persze azért is nagyon drukkolok, hogy az ágak elszáradása ne csapjon át a növény kiszáradásába... Messze van még a május...

Teleltetés 006.jpg

És hát a fájós lábú tyúkocskám... Valahogy nem tudom elszánni magam, hogy úgymond "megszabadítsam a szenvedéstől", hiszen nem látom olyan nagyon szenvedni. Igazából akkor szorult össze a szívem, amikor láttam, hogy a többiek meg akarják ölni. Szépen éldegél a konyha egyik sarkában, újságpapírral borított rongyszőnyegen (az újságpapírt könnyen cserélem minden egyes trotty után - nem is vészesen gyakran kell, csak a sok tyúknál tűnik úgy, hogy állandóan "történik valami"). Friss víz, tisztabúza, némi salátalevél, főtt rizs, főtt tészta, ezmegaz, ami szem-szájnak ingere... ésésésésésés... kiviszem koradélután az udvarra LEGELNI. Igen. Néhol még szép kövér fű nő, és kiviszem őkelmét egy-egy ilyen tyúkhúrtelep mellé, majd ott strázsálok, míg boldogan, de gyanakodva csipeget. Amikor látom, hogy elfárad, vagy fázik, visszaviszem a konyhába.

Este, sötétedéskor, mikor a többiek mind az ólban ülnek, beteszem őkelmét is oda, egy halom finom szalmára. Reggelig nem bántják. Elmagyaráztam neki, hogy nem szabad teljesen elszakadni a lakóhelyétől, mert annál nehezebb lesz a visszailleszkedés. Nincs semmi gond, éjszaka mindenki alszik, reggel időben jövök érte. Iparkodom is reggel kinyitni őket, hogy még ne izegjenek-mozogjanak. Kómásan, tele kérdőjelekkel támolyognak ki kora reggel, de rájuk se hederítek, csak mentem az én kis fájós lábú tyúkomat, mielőtt észrevennék. Viszem vissza a konyhába... Hát így telnek a napjai. Még mindig nem áll rá a bal lábára, csak akkor teszi le, ha lépni akar - "szalajt" vele egyet-egyet. Nem prognosztizálom a dolgot, csak csinálom...

Tyúkocska 043.jpg

Kétszer is "őkelmének" tituláltam őkelmét. Most már ideje, hogy saját neve legyen. Eddig egyike volt "a ládából mentett, kitojatott 4 tyúknak", vagyis a mentvényeknek. De éppen ideje a névadásnak. Van-e valakinek ötlete?

Szólj hozzá!

Címkék: legelő levéltetű teleltetés tyúkocska lemosás lenader szappanosvíz

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr685182693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása