Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Ügyintézés tűsarkúban

2011.11.13. 13:49 Loname

avagy kálvária a Kálvária utcán. (2011. szeptember 29., csütörtök-i bejegyzés)

avagy kálvária a Kálvária utcán. (2011. szeptember 29., csütörtök-i bejegyzés)

Lejárt az építési kölcsönünk, befizettük az utolsó részletet, kaptunk a banktól egy igazolást erről, lehet menni a földhivatalba, hogy a jelzálog megszűnjön. Elindultam tehát a Kisvárosból a Nagyvárosba - ügyintézni. Elgondoltam: a kapu előtt beülök az autóba, a Hivatal előtt kiszállok, odabent ülve várakozom, beadom a kérelmet, azután visszaülök az autóba, itthon kiszállok. Miért érdekes ez? Mert a mosónő, takarítónő, kertészlány, állattenyésztő, szippantós, favágó, épületkarbantartó... és még sorolhatnám... néha bizony nő akar lenni. Bebillegni a Nagyvárosba tűsarkú cipőben. Ennyi.

Mivel elgondolásom szerint nem gyalogtúrára indultam (lásd: beülök, kiszállok, ücsörgök, visszaülök, kiszállok), láttam a lehetőségét, hogy a gumicsizmához udvari papucshoz balerinacipőhöz szokott lábamat tűsarkú körömcipőbe erőltessem - mert hogy ennyit valahogy kibírok benne, vagy mi...

Beültem, kiszálltam, ücsörögtem, sorra kerültem. Az ügyintéző kislány közölte velem, hogy a banki igazolás nem jó, mert a Kisváros helyett a Nagyváros neve áll rajta. (A helyrajzi szám stimmelt, és a Nagyvárosban is van ugyanilyen helyrajzi szám, ami nem ingatlané, hanem egy kaszálóé, szerencsére, mert így feltűnt a kislánynak, hogy vajon miért is akarok egy kaszálóról építési kölcsön miatti jelzálogot levetetni, ha pedig nem tűnt volna föl neki, akkor egy nagyváros-környéki kaszálón kétszeresen nem lett volna jelzálog, a mi kisvárosi ingatlanunkon pedig továbbra is rajtamarad, jaj.)

Namármost irány a bank. Gyalog, mert hogy autóval keringhetek órákig, míg parkolóhelyet találok a bank közelében, és akkor parkolócédulám még mindig nincs, szaladgálhatok a környéken parkolócéduláért, addig meg is büntetnek, a földhivatali félfogadás véget ér - talán még a bank is bezár. És elkezdődött a kálváriám első fele a Kálvária utcán végig. Mire a bankba értem - jó hosszú utca, a fél várost átíveli - már nem körömcipő volt a lábamon, hanem spanyolcsizma. Sorszám, toporgás, fogaknak csikorgatása. Kezemben az immár jól kitöltött igazolással elindultam visszafelé - sietve, hogy még időben odaérjek. Íme a kálváriám második fele: saroktól sarokig számoltam a lépéseket, időnként szétfeszítettem az összeszorított állkapcsomat a fogaim épségének megóvása érdekében, néha percekig nem voltam a tudatomnál, és boldogan állapítottam meg, hogy két háztömb is elhaladt mellettem ezidő alatt. Már az egész testem egy nagy lüktetés volt, egy kirakatban megpillantottam a tükörképemet, amint majd' hétrét görnyedve próbálom a lábamat a lehető legkisebb mértékű mozgásban tartani, miközben azért úgy teszek, mint aki halad. Az arcom eltorzult az erőlködéstől, hogy visszanyeljem a tokomban bugyborékoló ordítási kényszert.

Attól a pillanattól kezdve, hogy megláttam a rám várakozó ügyintézőt - igen, a félfogadási időn túl 5 perccel! - már csak emlékfoszlányok maradtak meg. Hogy kifizettem neki az illetéket, nyugta igazolja. Hogy beindult a hivatali gépezet a jelzálogtörlés ügyében, "érkeztetett" (lepecsételt, aláírt) papír mutatja. Hogy autóval jöttem haza, azt látom, mert hogy itt áll a garázsban. De hogy mekkorát kiáltottam, amikor lefeszítettem cipónyira dagadt lábamról a körömcipőt, és a két alsó végtagom istenigazából elkezdett lüktetni az erekbe visszatoluló vértől, az még most is visszahangzik a fülemben: ááááááááááááááááááááá! A kutyák a kerti asztal alá menekültek, a baromfiudvar éktelen kotkodácsolásba borult, az erdőben elhallgattak a madarak, a mezőn egy vadnyúl ugrás közben megdermedt a levegőben, a messzi vasúti őrház megrogyott, és a Nagyváros szélén lévő bevásárlóközpont parkolójában felbőgtek az autóriasztók.

Körülbelül egy hónap múlva várom az értesítést a jelzálog megszűnéséről...

 

Szólj hozzá!

Címkék: bank ügyintézés tűsarkú jelzálog földhivatal körömcipő

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr935182643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása