Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Tengerszem - szemlencse

2011.03.24. 08:24 Loname

avagy egy kis kesergés vigaszképpen...

Az én sok-sok eszemmel (ami a szemüvegem mögött van... van?) kitaláltam, hogy kellene nekem kontaktlencse. (Hogy már a címben csupán a jó hangzás miatt említett szemlencséről mondjak valamit: a kontaktlencse érdekében végzett szemvizsgálat során tudtam meg, hogy szürkehályogom van - érleljem még egy kicsit, aztán megműtik.... nesze neked.)

Szóval a kontaktlencse... Őszintén kijelenthetem, hogy egyáltalán nem hiúságból ragaszkodnék a kontaktlencse időnkénti viseléséhez. Megszoktam, hogy szemüveges vagyok, már nem szeretem a szemüveg nélküli arcomat. Ámde bizonyos helyzetekben nagyon útban van a szemüveg - viszont látni is szeretnék. Először azokat a dolgokat sorolom, amelyekről egy hiú nő nem beszélne, de ma önironikus hangulatban vagyok.

Néha kiigazítanám itthon a szemöldökömet - csupán ennyiért nem érdemes kozmetikushoz menni, mert ha emberlánya elmegy mégis, akkor nem áll meg a szemöldökigazításnál, vagyis kényszerhelyzet, no. Hiába álldogálok a tükör előtt: a szemüvegemtől nem férek a szemöldökömhöz, szemüveg nélkül pedig... nem részletezem.

Azt is utálom, amikor fodrásznál ülök vaksin. Jó lenne olvasni, és nem a beszélgető foltokat bámulni...

Még mindig a szépségipar - óhajok jönnek: tornára, szaunára, masszázsra, gyógyfürdőre, úszásra ne is gondoljak. Vagy megoldhatatlan, vagy rettentően kényelmetlen szemüveg nélkül.

Jönnek a szívemcsücske munkák:

- Kutyagumiszedés. Írhattam volna gombaszedést is, de a kutyagumi mindennapos (na ne túlozzak: mondjuk hetente fordítok rá időt). Olyan könnyű munkának tűnik, de a harmadik hajolásnál már hevül az ember arca, a szemüveg elmozdul, ügyelni kell arra, hogy le ne essen... és ha nincs a helyén, rosszabb, mintha nem lenne.

- Udvari és kerti munkák (minden, ami hajolgatással jár). Legyen gyomlálás, legyen gereblyézés, ültetés, metszés, sarabolás, ásás, kapálás... soroljam? Picit kimelegszem, az egyik kezemmel már a szemüveget kell tartanom, hogy ne billegjen el a helyéről. (Nem beállítási probléma: a fülkagyló és az orrnyereg ilyen esetben nem tartja meg a szemüveget - nem fizikai munkához találták ki.)

Amikor már legszívesebben a földhöz vágnám a kényelmetlen okulárét, mindig vágyakozom a kontaktlencse után. ILYENKOR, ÉPPEN MOST milyen jó lenne!

Elmentem hát szemorvoshoz, hogy alkalomszerűen szeretnék viselni kontaktlencsét. Meglett. Kaptam, méghozzá pápai kontaktlencse-kombót, vagyis a közellátást és a távollátást egyszerre biztosító kombinációt úgy, ahogy a pápa is viseli: a domináns szemre fölülvezérelt lencse kerül, a másikra alulvezérelt, az agy pedig szépen összerendezi a kettőt tökéletesre. A próbaviselet remekül bevált. A doktornő rárakta a szemgolyómra a lencséket: autót vezettem vele, számítógépen dolgoztam, láttam az arcomat a tükörben, zöldet szedtem a tyúkoknak, megmetszettem a fiatal akácfákat és a díszcserjéket. Visszamentem, kivette a szememből a próbát, és megkaptam a végleges lencséket. Megmutatta, hogyan kell betenni-kivenni, remekül ment - ott nála. Itthon aztán már nem ilyen egyszerű a dolog.

Ma szükségem lenne a lencsékre: csupa olyasmit csinálok, amiben zavar a szemüveg. Reggel háromnegyed órát kínlódtam, és egyiket sem tudtam betenni. Bevörösödött és fáj mind a két szemem, hasogat a fejem, és el vagyok kenődve. Ráadásul a szemüvegem is leesett a mosdó széléről, be kéne ugrani az optikushoz, hogy pofozza helyre.

Nem beszélve arról, hogy a fejfájás nálam mindig evési kényszert vált ki: fiatalkori reflex - ha fáj a fejem, biztos azért, mert üres a gyomrom...

Egyszóval rettentően sajnálom magam.

És hogy miért is került a címbe a tengerszem? Először sikerült igazán jól lefotózni "a tavat", vagyis a félig vízzel telt gödröt (pardon: tengerszemet) a kertben. Elképzelem, hogy milyen lenne nyáron megmártózni benne... Bárcsak megmaradna benne a víz! Színültig sírom a kontaktlencse-felsülés miatt - mindjárt sós is lesz, mint az igazi tengerszemek...

tavasz_003.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: kertitó szemüveg tengerszem kontaktlencse kutyagumi

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr675182578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása