Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Sírós reggel

2010.04.25. 07:17 Loname

mert árván maradt a kiskakas.

Szegény, szegény kis kakaska! Tegnap késődélután - a kertben dolgoztam éppen - kiáltozni kezdett. Mindenki összeszaladt: a kutyák a kerítés mellett, én át a kerten, vágtáztunk a tyúkudvar felé. Tűvé tettem mindent a jércikéért, de nyomát sem találtam. Órákig kerestem meg-megújuló reménnyel bent és kint az erdőben. Sehol sincs, nyoma sincs. Kis kakaska egyedül maradt.

kakas_arvan.jpg

Sötétedéskor felült a kapu tetejére. Onnan vettem le - megölelgetve - és dugtam be a palotába. Reggel kiengedtem: azonnal elkezdett kiáltozni a kis tyúkja után. Én is kerestem újra és újra - sehol nincs. Fáj a szívem, hogy elhoztam a jó kis helyéről, a mindenféle állattal teli, nyüzsgő baromfiudvarról. Elhoztam azért, hogy néhány óra múlva nyoma vesszen. Jó volna tudni, hogy mi történt. Valami bizonyosat. Mert ha arra gondolok, hogy rémülten kuporog valahol, azt sem tudja hová, merre menjen... megszakad a szívem. Meddig élhet így?

Kétszeresen haragszom most a szörnyűséges gyöngyvirágtenyészetre. Tegnap is éppen ásóvilláztam, amikor a tyúkocska eltűnt. Legalább másfél ásómélységig átforgatom a földet - majd' leszakad a derekam - és húzom-rázom ki a földből a földigiliszta-vastagságú, kúszó gyökereket. Apró "falatonként" haladhatok, mert a föld - még a kőkemény kerti út alatt is - át van szőve a tarack-szerű kúszónövénnyel. Mindent föl- és kiforgatok, hatalmas gödrök keletkeznek az ásás területén, hiszen föld alig marad, miután kiszedegetem a gyöngyvirág talajban lévő részét. Már írtam egy kertbarát-fórumba, segítséget, tanácsot kértem, de senki nem tud megoldást találni. Próbálkoztam gyomirtóval - meg se kottyant neki. Marad a módszeres ásóvillázás, amibe lassan belerokkanok. És ki tudja, mennyi időn keresztül küzdök még ezzel az erőszakos növénnyel...

Tehetetlen dühvel, szomorúan, oda-odapillantva bóklászó kis kakaskára folytatom a munkát.

gyongyviragkiszedes.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: gyöngyvirág japánkakas

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr595182472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása