Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Időjárás, időkép

2010.01.10. 10:14 Loname

oldalra tévedtem véletlenül, és ajánlottam is "levelibéka barátnőmnek",

aki naponta több órát tölt az időjárás elemezgetésével. Utazás előtt őt kérdezem, hogy mire számíthatok pl. Pécs környékén, Orosházán, Szekszárdon, vagy Esztergomban, a célállomásomon vagy útközben. És ő mondja: vigyázz, mert arrafelé erős szél lesz, vagy bizonyos utakon páralecsapódás, csúszós útszakaszok, esetleg fülledt meleg, álmosság, figyelmetlenség... de még a betakarítási idényekben is fölhívja arra a figyelmemet, hogy a megrakott szállítójárművek sarat hordhatnak a főbb utakra, ahol a gyorshajtók megcsúsznak. Szóval, ő nekem ebben is aranyat ér.

007.JPG

Találtam ezen a bizonyos oldalon egy fület, ami - szerintem - lehetővé teszi, hogy föliratkozva bárki bárhonnan időjárás-jelentést küldjön, amit aztán a szorgos kis csapat összerendez egy szép, egyre bővülő és részletesebb egésszé. Én is állandóan azt lesem, hogy mit üzennek az égi jelek: lesz-e csapadék, szél, meleg vagy hideg, tehát itt a helyem! - gondoltam, és gyorsan regisztráltam magam.

Az első bejelentkezésem totális kudarc volt, mert az oldal másnap(!) nem engedett belépni  (pedig nem kapkodtam el, megvártam, míg földolgozzák a jelentkezésemet), merthogy rossz a jelszó... Harmadnapra végre eszembe jutott a jelszó, beléphettem, és nekikészülődtem, hogy nos, most majd elmesélem-bejelölöm, mit látok, hallok, érzékelek, merthogy láttam a térképeikről: szűkebb környezetemből nincs "jelentőjük". Na, majd én... helyett... végigolvastam, hogy milyen műszerek, készülékek, képzettség kell ahhoz, hogy az emberlánya odakattintsa: hány fokot mutat az udvari hőmérője, lengedeznek-e a fák az erdejében, és lát-e egy darabka kék színt az égen... ha lát, akkor meg ahol nem lát ott mi van: gombóc vagy elnyúlt alakzatban lévő felhő? Mekkora a látótávolság? Nagy kérdés, mert hogy a kiválasztott tárgy színétől is függ, hogy látom-e mondjuk 200 méterről, önmagát álcázza, avagy a pára, esetleg talajmenti köd takarja? Valami speciális árnyékoló készítését is majdnem megtanultam, mert nagyon érdekes és jól használható ábrákkal mutatták, meg amúgy is szeretek barkácsolni. Ja, és nem használhatom a hőmérőmet csak úgy, egy udvari virágtartóra lógatva, mert házat és bugyolát kell neki készítenem, a földtől 2 méter magasan, és ha jól vettem ki, nem lehet alatta köves talaj vagy beton (amúgy sincs, és azt hiszem, a fú megfelelt volna)...

Itt lohadt le a buzgalmam. Nem leszek meteorológiai tájékoztatóember, mert nincs meg hozzá a megfelelő fölszereltségem, ez még aranyos "levelibéka barátnőm" tapasztalatait és tudását is meghaladná. Ülök a babérjaimon, hagyatkozom a tőlem kb. 50 km-re lévő legközelebbi időjárás-jelentőre, és tapasztalt barátnőm engem féltő tanácsaira.

Szólj hozzá!

Címkék: időjárásjelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr935182398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása