Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Az udvari virágládák üzenete

2013.04.12. 21:28 Loname

avagy soha nem véletlen, milyen palánták kerülnek a virágládákba...

Még tavalyelőtt (2011-ben) ültettem tele egy nagy tálat nefelejcs palántákkal. A tál az udvar egyik frekventált pontján ontotta a csodálatos kék virágokat - egész nyáron. Ősszel magot érleltek a virágok, és teleszórták a tálat, aztán elszáradtak a levelek. Akkor vettem észre, hogy rengeteg pici palánta bújt ki. Fogtam a tálat és bevittem a többi, telelésre szánt virággal együtt a házba. A pici növények növekedése megállt: várták a tavaszt. 2012 márciusában a palántákat szétültettem más tálakba és virágládákba is, hogy tudjanak fejlődni. Minden tele lett kövér kéknefelejcs tövekkel - de virágot nem hoztak. Ősszel cselhez folyamodtam (mert nem tudtam, hogy az immár második éves töveket át lehet-e teleltetni): az egyik tálat úgy ahogy volt, betettem a melegágyba, egy virágládából pedig szétültettem a melegágy talajába a töveket - ez már kétféle módszer kipróbálása... A melegágy üvegteteje egész télen óvta a virágokat is, sőt, néhány elhullatott jégsaláta mag is kikelt a téli hónapok alatt. Több cserépbe is ültettem nefelejcset: néhányat az előszobában, néhányat az étkezőben, egyet-egyet a fürdőszobában és a konyhában helyeztem el. Mindezt azért így, hogy valahol csak megmaradnak tavaszig... ...Hát mindenhol megmaradt.

Ezen a tavaszon nincs gondom a virágpalántákkal: mindenhová nefelejcs kerül - persze némi ilyen-olyan kísérővel, kiegészítővel, csak a színesítés kedvéért. Jelzem: 2011-ben még szó sem volt költözésről. Mégis úgy alakult, hogy amikor elköszönünk a tanyától, ahol tizenkét évünket töltöttük, minden tele lesz nefelejccsel. Mi ez, ha nem csoda?

A virágládákat nem takarítottam ki ősszel: nagyon sokáig zöldellt bennük minden, és télen, mint szárazvirág-csendéletek, még egészen jól is mutattak az udvaron. 

Virágládák beültetése 001.jpg

A tartalmuk most a komposztládába került.

Virágládák beültetése 002.jpg

Kibéleltem nejlonnal (pontosabban: száraztápos műanyag zsákokat vágtam méretre). Valahol mindegyiket ki is lyukasztottam, hogy ha eső esik, a fölösleges víz ki tudjon csöpögni.

Virágládák beültetése 003.jpg

Virágládák beültetése 007.jpg

Hoztam egy talicska komposztot, odakészítettem egy zsák virágföldet, és kb. fele-fele arányban megtöltöttem a ládákat.

Virágládák beültetése 008.jpg

Aztán beültettem őket nefelejcs palántákkal. Néhol hópelyhecske került melléjük (ősszel csúcshajtásokat vágtam le a dúsan virágzó növényről, és a tél folyamán szépen kigyökereztettem őket)...

Virágládák beültetése 009.jpg

...egy másikban például muskátli. Igen, ez egy alaposan visszametszett, átteleltetett muskátlitő:

Virágládák beültetése 010.jpg

Első ízben sikerült muskátlit átteleltetnem. A képen nem látszik ugyan, de élettől duzzadó szárak ezek, nemsokára dúsan kihajtanak.

Virágládák beültetése 015.jpg

Fölöttem a ragyogó égbolt...

Ragyogó napsütés 001.jpg

...a lábam mellett kirobbanó, életvidám primulakoszorú.

Primulacsokor.jpg

Az udvar pedig nemsokára kékbe borul. Nefelejcs-kékbe.

Szólj hozzá!

Címkék: virágláda primula komposztálás kéknefelejcs

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr205220134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása