Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Régi-új sziklakert

2012.04.03. 16:11 Loname

avagy teljesen szétszedtem és másképpen raktam össze...

avagy teljesen szétszedtem és másképpen raktam össze...

Én csak meg akartam igazítani. Csak egy kicsit rendbe tenni. Csak megkeresni a gaz alatt...

Benőtte a gaz

Tele van tarackkal

Először körbeástam, hogy lássam: mekkora területet kell kitakarítanom. Közben elkezdtem kitermelni a köveket, leemeltem a betonidomokat, tövestől kiástam és félreraktam a még használható növényeket, aztán rájöttem, hogy ásóvillával át kell az egész területet forgatni, mert tele van tarackkal.
Nem túlzok: három púpos talicska undormányt szedtem-téptem ki ebből a kis dombból. Tipródtam, hogy mit kezdjek vele: ha el akarom égetni, meg kell várni, míg teljesen megszárad, addig is hiába kupacolom, elég nagy szél van, széthordja - és ronda is.  A komposztdomb szóba sem jöhet: undormányt nem teszünk a komposztba... Előkaptam nagy, fekete, kerti kukazsákokat, beléjük egyömöszöltem szépen, és kitettem a bekötőút végére: reggel a kukásautó elviszi, mint szemetet - az is.
Nekiálltam az építésnek. Formára gereblyéztem, visszatettem a betonidomokat - egy valahogyan kimaradt, mert másképpen rendeztem el őket, tanulva az előző módszer buktatóiból, jobb is, keresek neki majd helyet máshol. Visszaültettem, amit lehetett (talajtakarókat, kövirózsát, télálló kaktuszt, stb.), megmetszettem madárbirsbokrot, levágtam a díszfüvet, és körülnéztem, mit lehetne még, még, még idetelepíteni. Így került most a sziklakertbe 3 havasi gyopár, 1 téltemető, 20 montbrécia, 10 tigrisvirág (utóbbi kettő hagymás, télire föl kell szedni, ezért ültetőkosárba tettem őket), és 3 törpedália.

Ültetgetés

Alakul...

Végül visszapakoltam a köveket is. A garázsbejáró felől csak egy sort, a kúszófenyő felé pedig jól megtámogattam a domboldalt:

A kősor

A tám

Apropó kúszófenyő... A nyáron hosszú fűszálak nőttek ki alóla (sok), amelyek most elszáradva beborították a fenyőt. No, fogtam magam és bekúsztam a fenyő alá (azért kúszófenyő, ugye), levagdostam az elszáradt ágacskákat és kitépdestem a gazokat. Szegény kis kúszófenyő, szinte föllélegzett - hallottam a sóhajt, tényleg.

Szólj hozzá!

Címkék: kövirózsa sziklakert madárbirs téltemető havasigyopár tarackirtás kúszófenyő montbrécia télállókaktusz

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr955182732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása