Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

A primula nem kankalin

2011.04.12. 10:05 Loname

és a kankalin nem primula.

Fehéren-feketén - mint mondani szokás - bizonyíthatom, hogy a primula nem a kankalin leánykori neve, mint ahogyan helytelenül írtam többször is. Lehet, hogy unokatesók (sőt: biztos), mert hogy úgy néz ki, hogy egy családba tartoznak, de míg a primula rövidebb leveleinek közepében rövid szárú kis virágcsokor ül, addig a kankalin hosszabb levelei fölé hosszú virágszáron emelkedik a fürtös virágzat. Amúgy gyönyörű mind a kettő.

Egyszóval addig-addig dicsérgettem a primuláimat mint kankalint, míg Marika barátnőmtől kaptam jó pár kankalintövet. Kicsit kókadtak még az átültetéstől, de a helyük szuper, következő évben már korán hirdetik majd a tavaszt. Nem köszönöm meg, de nagyon-nagyon örülök...

viragultetes_006.jpg

viragultetes_008.jpg

Ha már ültetés... avagy ha lúd, legyen kövér... hátha nem visel meg eléggé a kankalinültetés, és még elítélhető módon nyugodtan aludni is tudnék éjszaka, nosza, lássunk neki az udvari ládáknak is, legyen meg egy kosszal. Íme, az ültetésre váró virágok:

viragultetes_004.jpg

7 db álló virágládát

viragultetes_009.jpg

6 db fali virágtartót

viragultetes_010.jpg

3 db különféle mutatós udvari virágtartót

viragultetes_011.jpg

3 db virágtálat

viragultetes_012.jpg

5 db ablakpárkányra való virágládát

viragultetes_013.jpg

ültettem tele virággal. Most még kis egyszerűek, de elkövettem már azt a hibát, hogy a palántákat jó sűrűn raktam, hogy már most mutasson, aztán szegények nem tudtak kibontakozni, csak elnyomták egymást az egységnyi mennyiségű virágföldben. A kevesebb - több lesz, megtanultam már...

Ezeken kívül elültettem 4 gyöngyvesszőt (kárminpiros virágú, ősszel nyílik majd), és ha már ott voltam a virágoskertben, néhány további rózsatövet megtisztítottam az idén szőnyegszerűen burjánzó tyúkhúrtól (sose fogok a végére érni...). Ja, és összegereblyéztem az udvart, amit a viharos szél beterített száraz gallyakkal. Eltalicskáztam, fölkupacoltam, meggyújtottam, elégettem. Ahogy sejtettem: biztosítottam egy ébren töltött éjszakát: úgy beállt a derekam, hogy öröm volt túl lenni egy félórás kecergésen, ha meg akartam fordulni a másik oldalamra. Félóra szundikálás után az egészet kezdtem elölről... Végre eljött a reggel, kimásztam megnézni, hogy' éjszakáztak a frissen ültetettek... Remekül.

1 komment

Címkék: muskátli szélvihar derékfájás virágláda kankalin primula tyúkhúr gyöngyvessző

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr305182585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bozóki Szilvi 2011.04.20. 14:22:39

Szia Ilonám! Ennyi macera után mikor jössz masszíroztatni Majsára? Én már a Mamát is hordom.... Puszi! Szilvi
süti beállítások módosítása