Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

A legjobb meggymagozó

2014.06.29. 10:36 Loname

...amit csak kitalálhattam...

Van ám nekem csili-vili bolti szerkentyűm is. Nem mondom, hogy használhatatlan, csak éppen minden harmadik meggyben benne marad a mag. Egyenként kell a lyukhoz potyogtatni a meggyszemeket, aztán átnyomni rajta egy csillag alakú meggymagkitolót, ami kitolja ugyan, de nem mindig választja el a gyümölcshústól, így aztán a leeső meggy viszi magával a magot is. Szóval nem megbízható.

Nemrégen láttam a neten a Nagy Ötletet - ki is próbáltam. Mindössze egy nagy gemkapocs kell hozzá, amit kifordítunk (nekem a "kiegyenesítik a kaszát" kifejezés jutott róla eszembe...) fogjuk az egyik hurkot, a másikkal pedig "kikanalazzuk" a magot a gyümölcsből. Aranyos kis videó mutatta be a gemkapocs használatát, és nem mondom, az ötlet jó, csak próbáljon meg valaki így kilószámra magozni... nem fog menni. Szóval az ötlet továbbfejlesztendő.

Meggymagozó 003.jpg

Addig kotorásztam a fiókokban, míg a kezembe akadt a hústű. Kétfajta van, kisebb és nagyobb, a kisebbik vált be. A kis hurok mérete pontosan illett a maghoz, belenyomtam a szárfelőli oldalon, és kifordítottam (kikanalaztam) vele a magot. No de ez is olyan műszer, amit kis videón néhány percig lehet mutogatni, aztán - míg a gemkapocstól begörcsöl az ember keze - a hústű használata a kimagozott szemek sokasodásával egyre fárasztóbb lesz, a másik vége pedig összevissza szurkálja a tenyeret. Vagyis: nyél kell neki.

Meggymagozó 004.jpg

Először egy használt ecsetet bontottam szét, de kiderült, hogy a műanyag nyél belül üres. Eldobtam. Kerestem egy fanyelű kis ecsetet, szétbontottam... és megcsodáltam a négy pirinyó szöget.

Meggymagozó 006.jpg

Másfeles fúróval megfúrtam a nyelét, méretre csíptem a hústűt, és bedugtam a fúrt lyukba. Nem voltam biztos benne, hogy kellően szorulni fog, ezért kihúztam, csöppentettem a furatba pillanatragasztót, úgy toltam vissza a hústűt. Aztán az egyik pirinyó szöget be is ügyeskedtem melléje - kellően megszorult.

Mitagadás, nagyon nehéz volt kivárnom a száradási időt, közben tehát kézzel kimagoztam az egyik vödör cseresznyét... Ja, mert elfelejtettem mondani, hogy a meggymagozó cseresznyemagozó is. A cseresznye jobban ragaszkodik a magjához, mint a meggy. Kicsit macerásabb a magozása. Ráadásul ez a cseresznye úgy viselkedett, mint a leglédúsabb meggy: hatalmas, ropogós, mélybordó szemei spricceltek, és a létől lila lett minden: a mosogató, a csempe, az edénycsöpögtető, a törlőrongy, a szemüvegem - és a körmeim.

Meggymagozó 015.jpg

A másik két vödör cseresznyét már a meggymagozóval magoztam.

Meggymagozó 013.jpg

Meggymagozó 009.jpg

A kimagozott cseresznyét bezacskóztam és ment a fagyasztóba (kimosott tejesdobozba teszem a nejlonzacskót, úgy fagyasztom meg, aztán kiveszem a dobozból a négyszögletesre fagyott zacskónyi gyümölcsöt, egymásra rakosgatom, a dobozt pedig újra ilyesmire használom).

Készen vagyok a konyhatakarítással, a szemüvegemet is lesúroltam, a kezemet kiáztattam citromsavas vízben (vizes citromsavban):

A kezem 001.jpg

A csodaszerszámot pedig megmutatom: ez a legjobb meggymagozó:

Meggymagozó 008.jpg

2 komment

Címkék: magozott cseresznye meggymagozó

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr476446417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása