Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Párnás kosár az öregasszonynak

2013.09.19. 16:46 Loname

mert megérdemli...

Itt van egy nagy kutyakosár, és itt van egy zacskó szivacstörmelék.

Kutyapárna 001.jpg

Előkerestem egy agyonmosott paplanhuzatot. A kutyakosarat csomagoló papírra tettem, körberajzoltam, kivágtam, a szabásmintát rágombostűztem a paplanhuzatra, ráhagyással körbenyírtam, körbevarrtam (az egyik oldalán kihagyással), kifordítottam és újra körbevarrtam - így készen is lett az eldolgozás. Megtöltöttem szivacstörmelékkel, aztán bevarrtam a kihagyott részt is. Szépen elosztottam benne a szivacsot, megtűztem 6 helyen, és gombokkal átvarrtam, hogy ne közlekedjen benne a töltelék.

Kutyapárna 004.jpg

A szabásminta alapján varrtam rá huzatot is két nagy frottír törölközőből. (Jó a sok-sok éves háztartás, mert bőven találni agyonhasznált - ám még "jó lesz valamire" - megtűrt dolgokat.) Itt az egyik oldala:

Kutyapárna 005.jpg

Itt a másik oldala:

Kutyapárna 006.jpg

Kibontottam egy szanálásra ítélt dzsekiből az egyik zippzárt (a másik kettőt is kibontottam, de azok a kincses fiókba kerültek), azzal tettem nyithatóvá a huzatot - hogy mosni tudjam. Jó dizájnos, mi?

Kutyapárna 007.jpg

Miért volt erre szükség? Mert az öregasszony már alig tud fölmászni a megszokott helyükre. Maja kisasszony fölpattan és leröppen, de szegény Liza mamó kétszer is meggondolja. Ha nagy nehezen föltápászkodik, akkor meg a lejövetellel akad gondja. Már nem bírják a lábai, az ízületei. Pedig olyan édesek voltak ketten - anya-lánya - ahogy egymáshoz bújva aludtak a helyükön. Hiába na, a kor bajjal jár.

Kutyapárna 009.jpg

Letettem a kosarat és hívtam Lizát. Csak megpaskoltam a párnát, azonnal tudta, hogy miről van szó: óvatosan rálépett és nyögve lefeküdt. Maja rögtön demonstrálta, hogy most már az övé, egyedül az övé a fotel. A Gazda éppen azt magyarázza neki, hogy meg ne lássa őt az anyja kosarában, mert kiszögezi a bőrét a budiajtóra... (Nevetnem kell.)

Szólj hozzá!

Címkék: kutyakosár kutyakosár párnával Liza mamó Maja kisasszony

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr735523873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása