Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Mindig ilyenre vágytam

2013.06.12. 19:22 Loname

és íme, lett ilyenem...

Néhány évvel ezelőtt a Duna-kanyarban láttam egy ház teraszán hatalmas cserépben egy bazsalikombokrot. Addig csak azt a 8-as cserépben kornyadozó, multikban kapható két szál bazsalikomot tudtam elképzelni... amit megvásárol az ember lánya, maximum kétszer használ belőle valamennyit, aztán sóhajtozva kidobja a tönkrement növényt. Koratavasszal kertészetben vásároltam bazsalikomtöveket. Ezek nincsenek begyorsítva mindenféle kemikáliával, hogy: hamar, fújjuk föl, csak addig éljen, míg elviszi a vevő, aztán bánjuk is a többit... Nem, nem. Ezek türelmesen, szépen nevelt növénykék. Be is ültettem őket egy nagy tálba, és most van nekem is hatalmas bazsalikombokrom. A kérdés most az: hogyan teleltessem? Nem hagyatkozom a véletlenre: megkérdezem a Duna-kanyari bazsalikomtulajdonost, hogy ő mit és hogyan...

Bazsalikom.jpg

Másik szívem csücskei a madársóskák, oxalisok. Szintén úgy volt, hogy mindig másoknál láttam, megcsodáltam, végighallgattam, hogy "semmi különös, csak kiteszem tavasszal az udvarra, aztán ilyen lesz..." Hát most nekem is sikerült. És tényleg: csak kitettem tavasszal az udvarra, és ilyenek lettek:

Oxalis-1.jpg

Oxalis-2.jpg

Az orchideáim... "Semmi különös... csak megszórom vízpermettel, néha megmerítem a cserepet vizesvödörben, ennyi", mondom róluk én bárkinek, aki megcsodálja. Pedig nem ennyi. A növényeknek ennyi kevés volna. Odafigyelés, szeretet, igenis kell nekik (is). Hogy észrevegyem, ha valami bántja őket, és megelőzzem a bajt. Hogy minden nap kapjanak jó szót, kedvességet. Törődést. Soha ne legyen rutin a velük való együttélés...

Orchideák.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: orchidea bazsalikom oxalis

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr465355303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása