Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) Gusztáv (3) gusztáv (21) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Főszerepben a sajtos puffancs

2012.03.09. 07:37 Loname

ám ez még csak a főpróba volt.

ám ez még csak a főpróba volt.

Azt tartják, a főpróba általában gyakran jobban sikerül, mint az igazi előadás. Hát ez most nem így történt. De vegyük sorban a dolgokat.
Előkészítettem a hozzávalókat: 20 dkg reszelt sajt, 6 tojás, 30 dkg liszt, 2 teáskanál só, 5 dl tej, 15 dkg vaj.

Hozzávalók

A tejet a vajjal és a sóval fölforraltam, majd beleöntöttem a lisztet. Közben beindítottam a sütőt.

Bele a lisztet is

Lassú tűzön állandóan kavargatva főztem, míg szinte gyúrható masszává állt össze... ez mindössze 3-4 perc volt. Ekkor a lábost lehúztam a tűzről, és az egyenként beleütött tojásokat dagasztóspirállal jól beledolgoztam.

Bele a tojásokat

Végül belekerült a reszelt sajt is: szép, sűrű massza lett. "Nyomózsákkal vagy kézzel formázzunk kis gombócokat", mondja a recept. Csakhogy én bármely recept kipróbálásánál nem adok a külcsínre. Betartom ugyan a mennyiségi utasításokat, de például nyomózsákkal nem dolgozom. Majd, ha bebizonyosodott, hogy a mennyiségi összetevők jók, akkor lehet csicsázni. Ezért aztán előkerült egy nagykanál és egy kiskanál, azzal raktam a halmokat a sütőpapírral bélelt tepsibe.

Majdnem puffancsok

Az első tepsinek túl melegnek bizonyult a sütő. A hőfokszabályozó gomb ugyanis nem elég egyértelmű, így aztán csak "belövöm" a 150 és a 250 fok közé valahová, amikor a recept 180 fokos sütőt ír elő. 25 perc múlva (30 perc a sütési idő a recept szerint) sok kis négercsók ült a tepsiben, ami még nem lett volna baj, de a közepük nyers maradt. A következő adag sütése előtt lejjebb állítottam a hőmérsékletet. Megvolt a 30 perc, az eredmény csodálatos...

Sajtos puffancsok

Sipos Úr éppen ott sertepertélt, naná, hogy rögtön kunkorodott oda: de finom illata van, ehető már?

Sipos Úr kér

Egyem azt a kis ázsiai pofiját!...
Következett a legnagyobb tepsi, most már kipróbálva a sütő hőfoka, ez pompás lesz. És akkor lehuppantam a számítógép elé, mert a blog statisztikája nem működik, és egy másikat kellett csinálni. Csakhogy ez nem ment segítség nélkül, felhívtam hát Mariannt - aki már a sajátjával készen volt - hogy segítsen. Pikk-pakk, fél óra, háromnegyed (?) meg is lettünk vele. Különben mit csinálsz éppen? - kérdezte, én pedig már futtában válaszoltam: azt hiszem, most égettem el egy tepsi süteményt. Úgy is volt. Újabb adag négercsókot gyártottam. Nem baj. A recept jó, és mint mondtam az elején, most nem a külcsín számít.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: négercsók siposúr hőfokszabályozó sajtospuffancs statisztikaprogram

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr535182723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása