Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) Réka (3) réka (6) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Szedd össze magad

2015.05.22. 21:23 Loname

mert felelős vagy azért, amit megszelídítettél...

Idén valahogy nem volt elég lelkierőm nekiállni a kertnek. Csak annyira tudtam rávenni magam, hogy a száraz kórókat lemetszegettem és elhordtam, amikor már láttam, hogy a tövekből búj/ná/nak kifele a hajtások (évelő virágokról beszélek). Egyszer csak megláttam, hogy a szerszámoskamrába teleltetni berakott dáliatövek abban a hűvösben, sötétben, vagyis a rossz körülmények között is... elkezdtek hajtani.

daliato.jpg

Megsajnáltam őket, és megembereltem magam. Rostáltam komposztot, leütöttem karókat, és elültettem a dáliákat. Meg a kardvirághagymákat, amit a dáliák alatt találtam. És ha már... akkor gyorsan elszaladtam a piacra, és vásároltam három paradicsompalántát és három cukkinipalántát. Azokat is elültettem, és slussz. Megnéztem az eperágyást, amit ugyancsak szabadjára hagytam - mostanra kétágyásnyira terjeszkedett, és tele van apró, zöld eperrel. Vagyis vegyek pektint, mert sok eprem lesz...

Nem sok jövőt jósoltam azoknak a virágoknak, amelyeknek tulajdonképpen a kertben lenne a helyük, de tálban, cserépben, ládákban nyomorgatom őket - útra készen a költözéshez...
Nem panaszkodhatok, a mostoha tartás ellenére szépen túlélték a telet. Itt egy tál kéknefelejcs és ugyancsak kék virágú (lesz) ez a kis talajtakaró is

nefelejcs_es_talajtakaro.jpg

Íriszből legalább három, de inkább négy fajtát szedtem föl tavaly:

noszirom.jpg

Gyönyörűséges rózsaloncom:

rozsalonc_1.jpg

Királyliliomok - föl kell szednem a hagymákat elvirágzás után, ahogyan a császárkoronákét is (ők már elvirágoztak):

liliom.jpg

A tűztöviseket csak megmutatom, őket nem szedem föl - természetesen - de gyerekeik már vannak edényben. Most virágoznak, aztán lesz rajtuk sok-sok sárga bogyó: citromsárga az egyiken, narancssárga a másikon:

tuztovis.jpg

Szívemcsücske jázminvirágok...

jazmin_virag.jpg

...és a bokor (a tövénél már láttam "gyerekét"):

jazmin_bokor.jpg

A kokárdavirág annyira elszaporodott a kertben, hogy nem kell gondot fordítani rá: ha csak egyetlen tövet is fölkapok a költözésnél, egy év múlva már ritkítanom kell:

kokardavirag.jpg

Sárga-szekció az udvaron. Árvácska:

arvacska.jpg

Írisz:

noszirom_v_irisz.jpg

Rózsa:

sarga_rozsak.jpg

Ésésésésésésésés... Vajon ez a két tojás mit jelent itt? Nem árulom el, mindenki gondoljon amit akar...

tojasok.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: sárga rózsa bio tojás sárga írisz sárga árvácska

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr217482992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása