Mindent ki kell próbálni

Szeretek fotózni, szeretek a kertben bíbelődni, barkácsolni, kézimunkázni, babusgatni az állataimat, főzni is szeretek, nyitott vagyok újdonságokra, de odafigyelek a bevált tapasztalatokra is. Szeretek blogot írni...

Utolsó kommentek

  • Adorján Tímea: Szia! Látom, 2014-es a cikk... Én is kaptam jó sok virághagymát, és a Te ötleted tűnik a legkompak... (2018.09.17. 14:42) Tengernyi tulipánom lesz
  • Viktória Ferenczy: Sajnos a szőlőm elfagyott ! Nem tudom mit csináljak? Arra gondoltam hogy visszavágóm, de nem tudom... (2016.04.26. 18:12) Fatörzsmeszelés
  • vörösbor(de)minőségi: álomszép a jázmin. kell valami különös metszés?,mert úgy látom a szeretet az nem elég neki.4éve k... (2016.03.30. 21:01) Jázmin, jezsámen
  • Norbert Dudás: @Loname: Köszönöm a gyors választ,akkor tényleg időtálló. (2015.06.07. 20:38) A komposztálás hálás téma
  • Loname: @Norbert Dudás: Kedves Norbert! Tizennégy éve áll a kerítésnek az a része, ami selejtes armatúrábó... (2015.06.07. 12:42) A komposztálás hálás téma
  • Utolsó 20

Címkék

achátcsiga (5) ajándék (4) alfréd (3) amarillisz (7) angyaltrombita (5) aranyvessző (4) árvácska (6) babarózsa (5) barátság (5) barkásfűz (3) baromfiudvar (9) begónia (3) borbolya (4) cirmi (5) citromfa (5) citrus (4) csavartfűz (3) csendélet (6) csipketerítő (7) cukkini (6) dália (7) dáliagumó (4) depresszió (3) derékfájás (3) diófa (3) díszcserje (3) eladó tanya (3) eper (4) erdő (3) fagykár (4) fáklyaliliom (3) favágás (3) fejessaláta (3) fenyőerdő (4) fenyőfa (6) filéhorgolás (3) fokhagyma (3) fukszia (3) gergő (6) gusztáv (21) Gusztáv (3) gyászmunka (3) gyöngyvirág (3) havasigyopár (3) házitúró (3) hibiszkusz (5) hóember (3) hóesés (9) hópelyhecske (4) horror (3) hóvirág (10) jácint (8) japánbirs (11) japánkakas (3) jázmin (5) jégcsap (4) jégeső (4) jérce (4) jércetojás (3) jezsámen (3) jonagold (4) kaktusz (4) kánikula (3) kankalin (12) karácsony (3) karácsonyikaktusz (3) kertitó (4) királydinnye (7) klemátisz (6) köcsögfa (3) kokárdavirág (4) komposzt (4) komposztálás (9) kopasznyakú (7) korallvirág (7) kotkoda (3) kotlóstyúk (5) krizantém (3) krókusz (5) kukori (10) leander (4) lencsefőzelék (3) lenke (3) levélkaktusz (4) ligetszépe (3) liza (22) lizike (3) macska (3) macskák (4) macskalétra (3) madárbirs (7) madáretető (5) madártej (4) magnélküliszőlő (3) mahónia (6) maja (17) maya (3) meglepetés (3) meszelés (3) mircilla (15) mocsárihibiszkusz (4) montbrécia (3) muskátli (4) napkelte (4) nárcisz (4) nefelejcs (3) népdal (3) nyáriorgona (4) nyuszifül (3) őrangyal (3) orchidea (12) orgona (6) óriáscsiga (6) őzriasztó (3) padlizsán (4) picur (4) picurka (13) pipacs (3) poháralátét (3) porcsinrózsa (4) primula (8) puskinvirág (3) rejtély (3) réka (6) Réka (3) rózsalonc (3) samu (9) sára (3) sári (19) sárika (12) sásliliom (3) siposúr (11) szamóca (4) szarkaláb (3) szélvihar (4) szerelem (3) sziklakert (7) szivarfa (4) szomorúfűz (4) születésnap (3) talajtakaró (3) tanya (3) tavasz (6) tél (6) teleltetés (6) téliálom (3) téltemető (7) tojás (5) tojófészek (6) törpedália (3) tuja (7) tulipán (6) tűztövis (5) tyúkbetegség (3) tyúktetű (4) tyúktojás (7) tyúkudvar (7) vakond (4) vakondtúrás (5) vanílialonc (4) vénasszonyoknyara (3) vérszilva (3) virágláda (4) záporvirág (3) zivatar (3)

HTML doboz

Rakott spenót

2015.04.27. 08:18 Loname

avagy valóban mindent ki kell próbálni.

Elöljáróban:
Nagyon ritkán készítek spenótot, mert a párom látni sem bírja, én pedig nem tudok egyetlen adagot készíteni, nincs lelkierőm a felét mondjuk lefagyasztani vagy eltenni későbbre, nem tudom megállni, hogy be ne faljam az összeset. Máskülönben is: milyen érzés úgy ebédelni, hogy a másik arcán folyamatosan látod az undort..?

(Erről eszembe jut egy réges-régi történet: egy ügyfél néni hozott nekem hideg joghurtos uborkalevest. Örömmel kezdtem kóstolgatni, mikor megláttam a kolléganőmet, aki a néni háta mögött öklendezést mímelt olyan élethűen, hogy fölfordult a gyomrom. Nagy nehezen legyűrtem az amúgy nagyon finom levest, megköszöntem - és azóta sem vagyok képes ilyen zöld színű levest enni. Nem akarok így járni a spenóttal...)
No de most olvastam egy receptet egy kéthetilap Ház-tartás oldalán nagyrabecsült S. T. tollából. Másnap kaptam a piacon olyan spenótot, amit vétek lett volna otthagyni. Kicsit változtatva az eredeti recepten - naná, ezt soha nem tudom megállni, máskülönben is, S. T. tizenöt embernek főzött! - elkészítettem a Rakott Spenótot.

Lecsipkedtem a spenót szárát, és bő vízben kétszer átmostam a leveleket. Közben vizet forraltam, sót és szódabikarbónát tettem bele, és a lecsöpögtetett spenótleveleket kb. 5 percig blansíroztam. (Másik történet - már írtam róla itt a blogban valahol. A párom kórházba került, nagyon aggódtam az állapota miatt, semmi másra nem tudtam koncentrálni. Csörög a telefon, egy szerkesztő érdeklődik, hogy mi a magyar jelentése az általam leadott cikkben a blansírozás szónak. És nekem nem jutott eszembe, csűrtem-csavartam a szót, de esküdni mertem volna, hogy most hallom először. Nagyon kínos volt.) Ez hirtelen, rövid ideig tartó forralást jelent, jelen esetben csak míg összeesnek a levelek.

 spenot_blansirozas_1.jpg

Kókuszzsírt olvasztottam, belekevertem zabkorpalisztet, kevés zúzott fokhagymát, felöntöttem tejjel, és a leszűrt spenótot belekevertem. Lassan összeforraltam - kevergetve, mert másképpen puffog, spriccel! - és készen is lett a spenót.

 spenot_kesz.jpg

Szintén kókuszzsíron két tojásból lágy rántottát sütöttem, azután rétegezve leraktam a hozzávalókat egy jénai tálba.

 spenot_retegezve_1.jpg

spenot_retegezve_2.jpg

spenot_retegezve_3.jpg

Sajtot reszeltem a tetejére, csipetnyi pirospaprikával megszórtam a szín kedvéért, és bedugtam az előmelegített sütőbe csak annyi időre, hogy a sajt szépen ráolvadjon.

spenot_sutoben.jpg 

Tányérra tettem a felét - a másik felét a jénai tálból ettem meg.

 spenot_talalva_1.jpg

Konklúzió:
A spenótleveleket hiába főztem sós vízben (a szódabikarbóna azért kell, hogy szép zöld színű maradjon, máskülönben kicsit barnássá válhat), sótlan maradt. Tehát meg kellett volna kóstolnom rétegezés előtt. Így, ha a tojásrántotta nem lett volna elég ízes, az egész sótlan lett volna (az volt, de amúgy is sótlanul szeretem). A cikk írója valószínűleg keményebbre főzi a spenótot mint én, nekem nem csak a tojásrántotta lágy, hanem a spenót is, ezért nem tudtam "felkockázni, és tortalapáttal tenni a tányérra", illetve a tortalapát megvolt, csak a kocka nem maradt kocka. Nem baj. Nagyon finom volt, viszont elég volt egy próba, az egyszerű spenótreceptet tartom meg...

Szólj hozzá!

Címkék: blansírozás rakott spenót

A bejegyzés trackback címe:

https://ilonablog.blog.hu/api/trackback/id/tr517401876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása